Something fishy...

Sonen är nykonfirmerad - halleluja!!
Den gångna helgen tillbringades så gott som helt och hållet (nåja, några timmar blev det åtminstone..) i kyrkobyggnaden beskådandes vår enfödde son utstyrd i "ängladräkt."



Söt så det förslår, tycker jag nog, trots det märkliga leendet och den oskarpa bildkvaliteten.
Efteråt firades fromheten som sig bör med tårta och present, i det här fallet en efterlängtad elgitarr.



Och eftersom konfirmationsdagen råkade sammanfalla med Mors Dag, förärades jag med självaste konfirmationsnejlikan, dagen till ära.
Både praktiskt och snällt, eller hur?



Vad den där fromheten beträffar så ser den ut att vara av övergående art, att döma av den här bilden.
En fisketur i det fina försommarvädret lockade fram både blodtörsten och tonårshungern, och som en konsekvens av detta steks det för närvarande nyfiskad gädda i köket.



Rensad, filead, panerad och stekt av gossarna själva, med kompisen Charlie som sakkunnig.



Imponerande...



...liksom hur man överhuvudtaget kan klara av att sätta i sig två nystekta gäddor som kvällsfika vid halvtiotiden en torsdagskväll.
Tonårsgrabbar, man måste bara älska dom!


Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Verkligen fishy... Speciellt eftersom det är en sån himla (apropå konfirmation och så) massa ben i gädda...

:-D

Postat av: Selma

Kanske är det lika bra att de inte är fromma så länge. Tänk så orolig man skulle bli.

Postat av: diana

En stilig son du har. Ser väldigt from ut.

Postat av: krulli

Tog de hand om den själva? Inte illa i så fall!

Postat av: Ellis

Lillasyster konfimerade sig me, oturligt nog var bilderna I MIN DATOR som kollapsat...

Postat av: sarahmara

Det var som hos oss: Fishy :D för hela slanten. Jättefint kort från konfirmationen!

kramizar

Postat av: Pia

Jaa du.. jag har hört talas om tonårsgrabbars matlust så..

Kram!

Postat av: Agnetha

Mina ungar vägrade konfrimeras. Hade jag varit i deras ålder hade jag med vägrat. Bra för vaddå, liksom ???

Deras barn får namnkalas istället för dop också.

Minns inte att mina föräldrar ens var i kyrkan när jag plågade mig igenom detta.

Tur att änglarna växer upp och förhoppningsvis blir klokare.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback