Åldersnoja...


Hittade detta på en av mina favoritsidor Tjuvlyssnat.se!


Små barn, stora bekymmer

Gröndal, Stockholm

En mamma ~35 och hennes dotter ~4 står och väntar på tvärbanan mot Alvik. Dottern ser ett annat barn som sitter i barnvagn.
Dottern: Mamma, jag vill också åka vagn!
Mamman: Men Elin, du är för stor för att åka vagn nu.
Dottern: Men när jag blir liten igen då?
Mamman: Men det kommer du inte att bli. Du blir ju bara större och större.
Dottern börjar skrika högt och mamman försöker trösta henne.

Publicerat den 29 november, 2009 kl. 10:21 under Barn, Mellersta Sverige av Jennie


Stackarn!
Tydligen kryper åldersnojorna allt lägre ned i åldrarna...

Har dom inte förstått att man bara blir bättre med åren...?!


Permalink Allmänt Kommentarer (13) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Ingen åldersnoja, det är nog mer som dottern har hört mamma säga till pappa "Nämen, nu är du liten igen!".. ;D

Postat av: Stattinskan

... är det sant? ... att man blir bättre med åren?? Jäklar va bra jag måste vara nu ;-D Kramar

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Barnpsykologi... Det borde jag ha blivit - barnpsykolog...

När jag var ung (ja, yngre i alla fall!) satt jag barnvakt till min halvbror. Han var jätteledsen och längtade efter sin mamma. Grät floder.

- Du, sa jag. Vet du vad man gör med barn som dig?

- Näää... sa han och slutade gråta och såg riktigt intresserad ut.

- Man säljer dom i Gula tidningen!

Sen bölades det ända tills mamman kom hem. Tänkte liksom inte riktigt på att dom sålde ALLT i Gula tidningen hemma hos lillebror :-)

Postat av: Myaraq

Hahaha ja, jag läste den också, det är ju för gulligt!

Postat av: Nanna

Nej, det har "dom" inte...själv är man redan en dinosarie i deras ögon !!

Postat av: Ama de casa

Det skulle vara kul att göra julkalendern nästa år, det tycker både Bruce och jag.

Men det är två aber:

1: Kommer Bruce att överleva från eld och vatten?

2: Räcker det med EN tittare?

Men vi jobbar på det, Bruce och jag :-)

Postat av: Gun

Hahaha! Stackarn! Men du har rätt, man blir bättre med åren.

Postat av: fashionhaggan

hahah, stackars barn, dom där jäkla vagnarna alltså, dom är roten tll mycket gråt!

Postat av: Peterlarson

Ja, vad ska man säga?

Från min "horisont" sett var varken barndomen, tonåren eller "ungdomen" optimal.

Om jag var "tvungen" att säga en favoritålder (hittills) så är det mellan 37-42 ungefär. Men ibland kunde det ju vara skönt att bara få åka barnvagn

Postat av: Ivana

Haha hennes mamma borde dock kanske berätta om fördelarna med att bli vuxen för det finns gott om såna! :)

Postat av: Ulla

Det är fascinerande att barn tror att de kan bli små igen. Visst vore det skönt att ibland få bli liten ibland och sitta i den där kärran som man INTE uppskattade som liten skrattar

Postat av: Agnetha

Hahaha, den var jättebra.Så här på söndagsmorronen.



BS Hej !

Hoppas helgen varit bra så här långt.

Idag ska vi på julbord, här är ingen julstämning alls,grönt och regnar, usch.



Kramar

Postat av: Ama de casa

Åh! En gratis PR-konsult! Ska kolla med Bruce, men oss emellan börjar han bli lite stöddig nu...

;-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback