Jobb och Skitjobb


Jag har turen att ha ett jobb.
Som jag dessutom oftast trivs rätt bra med.
Det är omväxlande, oftast roligt och jag trivs med mina arbetskamrater.
Det ligger på bekvämt avstånd från hemmet och lönen rullar in varje månad.
Jag har rätt fria händer, planerar min dag lite som jag vill och har ett lagom mått av ansvar för verksamheten.
Mycket kurser och utbildningar.
Rätt mycket skojigheter också, faktiskt.




Andra har inte samma tur.
Många har inget jobb alls.
Andra får nöja sig med att arbeta som spärrvakt i tunnelbanan trots flerårig läkarutbildning i bagaget.
Somliga rensar fisk, rensar avlopp eller rensar upp i samhället.
En del jobbar tolv timmar om dagen innan de fyllt tio för ingen lön alls.
Det finns onekligen grader i helvetet.

Mitt personliga mardrömsjobb är fortfarande Kranskulla.
Svett, Snor och Skidor i motbjudande förening.



Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

Haha vad är Kranskulla för något?

Postat av: Ulrika

SV: Jo, Ellis - Kranskulla kallas den arma kvinna som lägger lagerkransen runt halsen på segraren i Vasaloppet! Denne (man?) har tio svettiga mil bakom sig i skidspåret, istappar i skägget och bringan fläckad av blåbärssoppa..! Uäckkk!!

Även om hon bara behöver jobba en enda mardrömsdag om året kan inga pengar väga upp detta obehag.. ;-)

Postat av: Maja.

Har aldrig tänkt på kranskulla som ett jobb, dock håller jag med om att det verkar hemskt.

Postat av: Maja.

Har aldrig tänkt på kranskulla som ett jobb, dock håller jag med om att det verkar hemskt.

Postat av: Agnetha

Gillade också mitt jobb, men har nu inte kunnat arbeta på 7 snart 8 år och tyvärr verkar det inte bli bättre heller. Så det blir nog förtidspension för min del, vill inte det !



BS Jomenvisst, nog är det så allti´!



Det får vi verkligen hoppas, här lovar de snö i slutet på veckan. Det gillar jag. Nu är det rätt kallt ute. Härligt !



Hoppas du har det gott !



Kram

Postat av: Gun

Om jag fick full lön året runt skulle jag kunna tänka mig att vara kranskulla en dag per år:D

Postat av: Em

Det betyder så mycket att man trivs på jobb, det märker man av när man äntligen har ett. Jag har det som du, stormtrivs och jag uppskattar det något otroligt. Min chef vet vart jag står, jag ser ingen poäng i att dölja hur glad jag är för mitt jobb. Dessutom har det inte gått utöver löneförhandlingarna heller.. ;)

Sv: Å tack! Jag har tränat i 4-5 år och om jag skall vara ärlig så är jag rätt nöjd utifrån att jag snart är 50. Det går inte att ha förebilder som är 20 då.

God morgon! :D

Postat av: Afrodite

Ja, det kan verkligen vara lite skevt i jobbvärlden...särskilt ur en tandborstes och en toarulles perspektiv...fniss

Ha en bra dag! Kram

Postat av: Ullet

Obducent el tvätta brottsplatser går bort för mig. :) Kranskulla känns ju lite spännande, för jag har en vurm för män i trikåer och mycket muskler som arbetat. Jag behöver ju inte slicka honom under näsan eller ens på hakan om det nödvändigtvis skulle slickas någonstans. ;)

Postat av: Kerstin

uuäärrkkk ja!

Postat av: Ama de casa

Vi har rest en del runt världen, och ett ständigt återkommande ämne är:

Det DÄR jobbet skulle jag inte vilja ha!

Däremot har jag ett favoritjobb. Skulle vilja vara medlem av den internationella olympiska komittén. Tänk att få åka runt hela världen, bli fjäskad för och dessutom mutad! Lite sabbades det i samband med OS i Salt Lake City, men jag tror fortfarande att det är mitt drömjobb ;-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback