Festligt värre...

Ikväll stundar Luciabal för Femtonåringen OCH Trettonåringen.
Samma bal dessutom... Hur tänkte dom där..?)
Äsch, det går säkert bra.

Dottern införskaffade sin tjusiga aftonblåsa redan i somras och
matchande skodon (med tiocentimetersklackar!!) anlände med post häromdagen.
Misstänker dock dessvärre att en annan slags aftonblåsa kommer att blomma upp
på fossingarna redan innan första dansen..

Och Sonen i vit skjorta och mörka byxor, stilig som sjutton fast han bara är tretton!
Modershjärtat sväller obehärskat av stolthet!!

Hur som haver är det obligatorisk närvaro mellan klockan 19.00 och 24.00,
Balen räknas som ordinarie skoldag och kommer att kompenseras
med ledighet nästkommande fredag istället.

För att avstyra eventuella festligheter av mer tvivelaktig natur,
innefattande rusdrycker och andra olämpliga aktiviteter, även efter själva balens/skoldagens slut
åläggs föräldrarna att personligen hämta ut sina ätteläggar vid tolvsnåret för hemtransport.
Vilket även kommer att inverka menligt på föräldrarnas eventuella Luciafestligheter.
Vilket kommer att innebära en stilla kväll i ensamhet för Moi,
då maken har skojsigheter med Ostjobbet på schemat.
Nåväl.
Jag ska nog överleva.
En bra film, en skön fåtölj och Lillkisse i knäet.
Kanske blogga lite också...
Känns som en helt okej lördagskväll faktiskt!
Ha en riktigt bra kväll, ni också!

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kerstin

Tänk att det finns obligatoriska baler! Fantastiskt!

Postat av: Em

Det kan vara rätt skönt med en lugn lördagkväll, särskilt när man vaknar på söndagen. Förstår att du är stolt över dina barn, det är skönt och det skall man vara. ;)

Postat av: Ama de casa

Åh! Fick du dottern per post! Det trodde jag inte var möjligt...

Ha en skön lördagskväll!

Postat av: Gun

Vilka gulliga barn du verkar ha. Klart du är stolt!:) Kram och tack för gulliga kommentarer.

Postat av: Barbro Binda

Kul med Luciabal, troligen under mer ordnade former än lössläppt Luciafirande. Skönt för föräldrarna, även om hämtningen hämmar eget firande. Själv har jag varit på MMA-gala och betittat vackra kroppar i rörelse. :-)

Postat av: Ellis

Haha aww. klappa kissen från mig!

Postat av: Ellis

HAAHAHA nu känner jag mig dum som tog 2 timmar på mig hahaha

Postat av: Stattinskan

Jag tog en brottningsmatch med den 20-åriga sonen ... som svingade upp mig på axeln och sa .... "mamma lilla" ... Jaja, man får se sig besegrad .... ja fysiskt då ;-D Kramar

Postat av: Agnetha

BS han ÄR populär och han HAR kompisar , så han skulle inte behöva vara så superkänslig. Min farhåga är att nu när de har detta taget på honom så kommer de som retar att retas värre.

Tack snälla !

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback