Känsliga varnas..

På säljkursen vi gick genom jobbet härförleden, fick vi i uppdrag att ställa
Dagens Säljfråga
till kunderna.
Varje dag en ny, fräsch fråga, relaterad till kundens behov för dagen.
Lär dej "läsa av" kunden, var ledorden genom hela kursen.
Exempelvis:    Regn - Spolarvätska?
                       Snö  - Isskrapa?
                       Korv - Dricka till?

Och så vidare.
Notera på avsett formulär Hur många frågor ställda/dag
samt av dessa Hur många Ja respektive Nej.

Har väl gått så där.
Kreativiteten vad gällande att formulera säljande frågor ha gått lite trögt.
Minst sagt.

Så döm om min förvåning i morse, då följande fråga står uppskriven på blocket:

"Ni ser rätt gammal och sliten ut - Ska det inte vara ett gravljus?"

Hahahahaha!!!!
Där hade dom tänkt till, helgpersonalen!




Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nanna

Ha,ha, Då gäller det att Verkligen kunna läsa av kunden, innan man kläcker Den meningen...!!

Ha en bra dag ! :)

Postat av: Janne

Haha, den personen som lyckas mersälja ett gravljus med den frågan borde få titeln Årets försäljare.

Postat av: Gun

Hahaha! Kul att som kund få den kommentaren:)

Jag tycker man märker på säljarna i affärer att de lärt sig diverse säljknep. "Du passar verkligen bra i den där" tex. Man kan inte lita på någon nu för tiden;D

Postat av: Ama de casa

Hahaha!

"Allting går att sälja med mördande reklam" heter det ju. Just det borde ju göra gravljus extra lättsålda :-)

Postat av: Em

Hahaha! Eller: "Jag hörde kärringen dog förra veckan..?" Okej, jag vet - jag gick lite för långt nu.. ;D

Postat av: Agnetha

hahaha, tror säkert du är fyndig så det räcker och blir över.



BS Jajamensan, gårdagen var topp.



Hur har du själv haft det ?

Mycket snö ? Jag lääängtar efter det.



Kram

Postat av: Ulrika

SV: Jag hoppas och tror att frågan inte ställdes på allvar... Men dom hade faktiskt skrivit två streck på "Ja" och sju på "Nej" ; )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback