Köttets lust...

Blir inget julbord för veganer hos oss precis.
Jo, en fantastisk coleslaw med apelsin, rödlök och valnötter, men det blir nog det enda.
Ja, frukt och potatis också förstås.
Och knäck, som kokar på spisen i just denna stund.
Om den nu blir klar någon gång och Om den i så fall räcker till jul.
Det är ju trots allt två dygn kvar.
Annars blir det mest animaliskt.
Västerbottensostpajen innehåller ju mjölkprodukter.
Torkad rådjursbog.
Rådjursstek och redan nämnda tjälknöl.
Två orrar har också satt livet till.
Lax och revbensspjäll.
Allt skall givetvis avnjutas med den största respekt och tacksamhet.

Det blir en riktigt God Jul.

Och maten räcker ända fram till Påska...

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Nix! Maten räcker inte fram till påska! Jag tänker nosa reda på vart du bor och begå edert julbord utan några som helst hämningar. Maken är borti samma slag så några rester blir det INTE! :-)

Postat av: Gun

Maten brukar räcka väldigt länge hos oss också. Synd bara att man blir så trött på den efter ett par dagar.



Sv: Ja, prova receptet, det var inte svårt alls. Och de slinker ner hur lätt som helst!

Postat av: Stattinskan

SVAR: Tack underbara människa fö trevlig och rolig kommentar... Jag skrattade gott och det beror INTE på att jag är trött. Det fick bli ett inlägg om dig, hoppas du inte misstycker! KRAMAR

Postat av: Ellis

Vem är vegan? :)

Jag har ett par rätter du kan göra om du vill för veganer? Är själv vegan för stunden så jag äter endast vegan mat :)



sv: OSKYLDIGA SPINDLAR? har du sett hur vidriga de är!?

Postat av: Em

Vad lyxigt, allt låter jättegott! Jag tror det är naturligt för människan att äta god mat!! ;)

Postat av: Stattinskan

... ett måste för mig på julbordet, utöver de traditionella är Tjälknölen :-) Kramar

Postat av: Janne

Men herregud! Ska man behöva bli hungrig varje gång man tittar till dig här? ;D



Det verkar som ni har en eller ett par jägare i familjen? Jagar du själv? :)

Postat av: Ullet

Coleslaw ja. det måste jag göra idag, tjälknölen o revbenen görs idag/kväll o skinkan under morgondagen. :) Ingen WB-paj dock men berätta inte att ni ska ha det för maken för då måste jag göra en. Kanske ska göra en bara för att vara snäll eller vad tycker du? Mandelmassegodisar blir det idag o mer knäck, vår är uppäten, har vi inte en fem-personers familj eller är jag dålig på att räkna? Det känns som tio ibland. ;)

Postat av: Ulrika

SV:

Janne: Jagar inte själv, det sköter (skjuter, hihi)

maken. Men laga till det klarar jag. Och att äta går också bra.

Vi är rätt så många till jul, med många storätare (tonåringar) men det räcker säkert till dej också!



Ullet: Ska vi byta WB-paj mot potatisgratäng, kanske??

Ellis: Var det på juldagen du skulle släppa loss och bli som en vanlig (nåja :) människa igen??!

Postat av: Ama de casa

Orrar på julbordet? Det var nytt för mig...

;-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback