Lyckat Stadsbesök!

Fredagen var fullkomligt Fabulous!!
Kom visserligen iväg till Schtaan (helt rätt uttal, där
Ama de casa!)
lite i senaste laget, men sedan gick allt som på räls!
Ideerna pluppade fram ur intet, inköptes och bars till bilen som fick en ultimat plats tjugo meter från ingången till shoppingparadiset.
(Som oftast heter motsatsen, dock icke denna dag!)
Helt otroligt, vanligtvis får man leta sig blå efter en sketen parkeringsruta i nåt avlägset hörn, men se igår delade sig trafiken på ett närmast religiöst sätt och en plats i härbärget uppenbarade sig plötsligt.
Det är sånt som kallas Julunder, tror jag...

Fullpackade och helnöjda åkte vi sedan vidare till Vännerna som stod utomhus och grillade i vinterkylan.
Helgrillad älgfile' med potatisgratäng, vitlöksbröd och en smaskig sallad.
Kaffe och knäckpaj med vaniljglass.
High Carb High Fat, kallas den dieten.


Fabulous, nothing less! 

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Å vad det låter underbart! Och sättet du skriver på så var det en lyckad dag förstår jag!

God morgon (host host) förmiddag!! :D

Postat av: Gun

Vilken underbart lyckad dag ni haft! Och vilken god mat! Precis i min smak! Jag kan vara utan pasta, ris och potatis och bröd också för den delen, men just potatisgratäng med baguette eller vitlöksbröd till är svårt (och onödigt) att avstå ifrån.



Sv: Ja, jag får nog fråga sjukhuset om jag fortsätter ha så här ont. Eller så får jag väl prova att ta ett akutpiller och se vad som händer. Kram

Postat av: Ama de casa

Jag må ha blivit glömsk, men nog minns jag hur namnet på min uppväxtplats :-)

Vilken lyckad shopping och god mat!

Redigt folk drar sig inte för lite kyla när det ska grillas :-)

Kram

Postat av: Ama de casa

Ska uttalas...

Jag må ha blivit glömsk, men nog minns jag hur namnet på min uppväxtplats ska uttalas :-)

Du ser, jag glömmer orden också! Men aldrig namnet - på just Schtaan i alla fall ;-)

Postat av: Barbro Binda

Shoppingen hade jag gärna avstått ifrån, hellre väntat på er hos Vännerna. Verkar vara präktigt folk, kan du ge mig adressen? :-)

Postat av: Mita

Åhhh vilken middag, älg, jag vill ha en älg.........

Postat av: Britt

Men så säger ju jag också om min schtaad...kanske därför de tror jag är från Västerbotten. Inget fel i det, men jag har aldrig bott i Västerbotten utan kommer frånn Malmfälten. Här i Luleå brukar alla säga: -Du kommer från Västerbottan va?



Middagen lät mycket god. Sällan man får grillat på vintern. Ska vara på restaurang då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback