Mellandagsnöjen...

...och det vart morgon och det vart afton på Annandagen.
Och det hände sej vid den tiden att man säckade ihop i soffan,
efter en hård dag av intetsägande mellandagsshopping.
Bytet blev följande:
Två snygga tröjor till Maken (i försenad present, ifall han inte blev nöjd med den första..)
Snygga jeans och en tunika till mej själv.
Ett par Salmingkalsonger till sonen
(minns inte att jag var särskilt intresserad av underkläder när jag var 13..?!)
Märk väl:
Detta shoppades på En och Samma affär i en byhåla långt i från schtaaan.
Utan trängsel och stress, in Perfect Harmony.
Och nu avnjuts hockey på TV.
Yippeeee...
Det ena laget mot det andra och nåt av dom verkar ha ledningen.
Mkt spännande.
Med lite tur är lidandet över framåt tiosnåret...
Annars drar jag ut kontakten.
Ni vet väl vad det kallas?
Sudden Death...


Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Vad skönt att du slapp trängas bland en massa människor. Hockey? Hahaha, kom i håg att jag är norska nu! Hockey har jag aldrig begripit mig på, men ser man det på tv så kan jag i varje fall fatta ungefär vart pucken är. Men jag var på en match IRL och det var helt hopplöst. Jag tittade hela tiden åt fel håll, jag fick aldrig med mig vart den lilla svarta var någonstans. Hopplös sport det där, tacka mig till skidskytte, ja bortsett från när Magdalena Forsberg sköt på fel tavla förstås.. Sorrrry! ;D



Hoppas det är avkopplande i soffan, att mannen inte hoppar upp och ner hela tiden. Men inte för det, du har i varje fall en man... :D

Postat av: Gun

Här är det också hockey på tvn. Tur man har en dator!

Sv: De var bara en sväng på stan med Lilla Mu. Nu är de tillbaka och stannar en hel vecka till! Sen kommer det bli tyst och tråkigt med Lilla Mu 33 mil härifrån.

Postat av: Gun

Nu är skiten slut! Hockeyn alltså:D Skönt va? Det värsta är att de måste prata så himla allvarligt som bara hockeygubbar kan en evighet innan de kan avsluta sändningen:D



Godnatt fina Ulrika:) Kram på dig.

Postat av: Stattinskan

... det enda jag kom hem med från mellandagsrean var irritation och uselt humör av all trängsel och hysteri :-)

Postat av: Ellis

Haha älskar ditt sätt att skriva! :D:D

Hockey är dötrist! :O

Postat av: anne

Dottern har tänkt mellandagsreashoppa och då sa jag att rean börjar i mellandagarna... Dessutom har hon förhoppningar om att jobba sig till litet extrapengar så jag har pekat henne i riktning av kylskåp, ugn och skafferi. Kanske skulle jag lägge på ett antal andra köksskåp också. Fast än har jag inte sett några resultat...



Ingen hockey här, bara Premiere League Fotboll...

Postat av: Myaraq

Jag gjorde så gott jag kunde för att undvika rean. Det gick bra.



Jag stannade hemma.



Får vi inte se din tunika?

Postat av: Ama de casa

Hockey... Från Kejsar AIK utgick ett påbud att hela världen skulle titta på hockey. Därför fanns det absolut inget annat att göra i Skellefteå på 70-talet.

Dessutom - det var ju där alla killar var...

:-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback