Om jag var en Superhjälte...

...med Superhjältekrafter så skulle jag flyga som ett torrt skinn runt världen och uträtta stordåd!

Leda vatten till uttorkade flodbäddar och förvandla öknar till bördiga dalar.
Kyla ner Polerna och laga ozonhålet.
Mäkla fred mellan folken och knäppa krigsherrar och terrorister på näsan.

Hipps Vipps, fixat på en förmiddag!


Efter en stadig lunch på Kryptonit och Dynamit tar jag tag i miljöproblemen.
Renar världshaven och stadsluften.
Drar i från en del och lägger till annat så att Moder Jord återfår balansen.
Innan dagen är över har jag även hunnit med att utplåna sjukdom, fattigdom och övriga orättvisor.

Så här i juletid översvämmas man av julklappstips.
Bland annat tips på vad man kan köpa åt Den Som Har Allt.
Och ska man vara helt ärlig så gäller nog det de flesta av oss
boende i denna relativt välmående del av världen...
man kan exempelvis köpa skojiga, fullständigt oanvändbara, meningslösa
struntsaker som man kan hitta
här

Eller så kan man skänka pengarna till Rädda Barnen, BRIS, Cancerfonden,
Röda Korset, Frälsningsarme'n,  Greenpeace eller något annat behjärtansvärt ändamål.
Eller plantera ett
träd eller två.
Valet är fritt!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Tänker du aldrig på sex? ;D

Postat av: Nanna

HA,HA, vilken klockren kommentar från Em !

Ha en fin-fin superwomen-lördag !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback