Existensiella grubblerier...

Hundpromenad i det iskalla,kolsvarta mörkret.
Blickar upp mot den oändliga stjärhimlen och känner mej så liten, så liten
Vem är jag, vad gör jag och vart är jag på väg?
(Rätt svar: Ulrika, fryser och hem till soffan)
Men bara för att vara på den säkra sidan tänkte jag att jag skulle fråga stjärnorna.
                                        
Googlade mitt stjärntecken och här är resultatet:
Känns skönt att få svart på vitt vem man verkligen är innerst inne...

Hur nu Stjärnorna kan veta det?


Vågen:
  Vågen (23:e september- 22:e oktober)

Utmärkande för personer födda i detta tecken är deras känsla för rättvisa och harmoni. De har stort behov av kommunikation och är mycket utåtriktade. Oftast intar de medlande, diplomatiska och sociala positioner då de eftersträvar balans, inte bara för sig själva utan också för alla andra. De avskyr all osämja och gräl.

En våg är intelligent och klartänkt, men att snabbt ta ställning är inte vågens starka sida, då han tenderar att noggrant väga både för och emot. Det viktiga för vågen är att ställningstagandet blir rätt.

Vågar har jämna temperament och är ofta charmerande och öppenhjärtiga människor. De är livsnjutare och gillar skönhet, avkoppling, mat, dryck och sällskapsliv. Ibland kan livsnjutandet dock övergå i ren lättja. De behöver ofta bli motiverade för att få någonting gjort.

Element: luft Kvalitet: ledande Polaritet: positiv
Nyckelord: Venus, balans, harmoni, diplomati, sympati, skönhet, konst, charm, lättja och metallen koppar.
Positiva karaktärsdrag: behaglig, romantisk, vänlig och diplomatisk.
Negativa karaktärsdrag: flirtig och vankelmodig.
Människokroppen: diafragma och ryggrad.

                                         
 Det finns stjärnor i Kina också.
 Och enligt den österländska visdomen är jag född i Tuppens år, och då blir man därefter...


                                                                        Tuppens år:
 Tuppens år

Tuppen försöker förena egennytta med allmännytta. Som chef kan han verka mycket krävande, men han har faktiskt sina anställdas goda vilja i detta, då han är en god ledare som får saker gjorda. Ofta kan Tuppen uppfattas som mycket oseriös, eftersom han gärna klär sig pråligt och överdådigt. Detta är dock en fasad bakom vilken Tuppen gömmer sig för att testa andra personers lojalitet. All verksamhet som Tuppen tar sig för har dock egen vinning som mål och därför får man aldrig lita för mycket till Tupp-människans välvilja.

Tuppar vill att deras prestationer skall uppskattas, men allra viktigast för en Tupp är att de tjänar på allt jobb de lägger ner. När det går bra för en Tupp skryter han ständigt om det, och bra går det ofta. Tuppar lever gott på sitt stora självförtroende och sin vilja att vinna. Tuppar är på bäst humör under sena kvällar, när de kan se fram emot en god vila innan de trumpetar ut början på en ny dag.

 
Nja, jag vet inte riktigt jag... 
Känner mig nog mer som Våg än som Tupp.
Balanserad, liksom ;)

Fast det är klart.
Ibland är jag Vågad och ibland får jag Tuppjuck...

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kerstin

Jag fick veta att jag hade en synnerligen god hälsa just idag, frisk och stark! Njae, var ju hemma från jobbet med världens ryggont idag...hmm....

Postat av: Maria

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Postat av: Ama de casa

Jag är också våg, stämde på en hel del...

Velig, älskar mat, lat... ;-)



sv: Jag läser Norran ibland på nätet. Det som kom i brevlådan var Skellefteå-tidningen som kommunen ger ut fyra gånger per år.

:-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback