And the winner is....

Gårdagen var somewhat hektisk.
På jobbet är det inventering som gäller, och det är mitt uppdrag - bara mitt.
Så har det varit dom senaste åren, och för all del, jag älskar det inte men gillar läget.
Man får lite koll.

Dock brukar utfallet bli så där, och jag har länge misstänkt att det är det tekniska som inte fungerar som det ska och misstänksam som jag är sparar jag alla papper och listor och dokument i ämnet som överhuvudtaget går att skriva ut. Och i går fick jag mitt genombrott!!
Lön för mödan!! Plötsligt händer det!!
MOAHAHAHAHA!!!

Jag hittade buggen i systemet, beviset för att inventeringsprogrammet inte går att lita på!!

Fredag eftermiddag kvart över fyra ringde jag upp Roffe, vår ekonomiansvarige och meddelande honom min upptäckt. Han var lagom entusiastisk, pratade något om helg och att faxa honom papperen på måndag.

HA, tänka på helg när jag sitter och nosar på Nobelpriset i Företagsekonomi!!

När andra påstod att dom hade ett liv och gick hem, satt jag kvar och gick igenom lista efter lista för att ha alla papper klara för faxen på måndag morgon.
Besatt? Moi? Kanske lite...
                                                                       

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Det är väl bra att vara engagerad i sitt jobb..och vill man ha Nobelpriset så vill man.

Postat av: Egoinas mamma

Jag förstår dig precis! Vi har haft stora problem med att få ordning på vår lagerinventering och det är inte alls bra. Det betyder mycket får redovisat resultat, det är ju rena pengar i bokslutet. Det är ett rätt vanligt problem hos företag, men man måste få det rätt ändå. Så jag förstår din glädje! GRATTIS! :D Och om inte snubben som såg fram mot helgen uppskattar din upptäckt på måndag så tycker jag du skall ta kontakt med Nobel-komiteen direkt! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback