Stormöte!

Det är ett evigt kvackande på åkrarna runt vårt hus.
I flera veckor har svanarna och gässen haft rådslag och det verkar dra ut på tiden.
Det är många röster som vill göra sig hörda.
Många åsikter att ta hänsyn till.
Man kan bara gissa sig till hur snacket går.



-Måste vi flyga till Spanien i år igen? Vi åker ju alltid dit!!
-Ja? Och? Jag tycker det är fint där jag!
-Jag har hört att Thailand ska vara så trevligt.
-Nej vet du vad! Sån värme står jag bara inte ut med!
-Jag orkar inte flyga så långt...
-Jag tycker vi flyger norrut i år!
-Där fick vi det bekräftat - han är inte klok!
-Ha ha kvack ha!
-Varför ska bara du bestämma?
-Ja, varför ska du alltid flyga först i plogen?!
-Varför,varför, varför!
-För att du inte hittar pucko!
-Om det inte vore för mej skulle ni aldrig komma någonstans överhuvudtaget!'
-Sådeså,sådeså,sådeså!
-Hörni, jag tror jag stannar hemma i år...

Solresor i ära, men jag är glad att jag inte är fågel.
Av en miljon uppenbara anledningar.


Apropå fjäderfän...


Djurens beskyddarinna Lili med sin syster Susie


Fru Anka

Afterdark primadonnor som klär i svandun

Lika som bär, eller hur..?

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Hahaha! Nej, en fågel vill man väl inte vara, vilket tjafs, det hör man ju hur de håller på.

Sv: En liten mellanstor blogg med enbart givande kommentarer och när man går på återbesök så är det enbart givande bloggar hade ju varit det perfekta, eller hur? Och sen kunde man bli sponsrad av staten så man inte behövde ha reklam etc. :D



Faktum är att jag kommer aldrig att bli något stor-bloggerska och när jag vet det är den perfekta bloggen en som ovan. Men det är ungefär som att hitta den perfekta mannen... ;D

Postat av: Egoinas mamma

Jag var lite blyg innan.., men okej, det var jag som skrev förra kommentaren. :D

Postat av: Gun

Haha, låter som en vanlig semesterdiskussion i vilken familj som helst.

Postat av: Peterlarson

Jag skulle lätt kunna tänka mig att vara flyttfågel.

I alla fall så här års.

Postat av: Agnetha

Kan tycka det är lite fint med småfåglar , örn, vråk och några till. Men ser man det i stort finns det mycket skator, eller hur ? Både manliga och kvinnliga.



BS Tack snälla !

Hur länkar jag dit ? Skulle gärna göra det om jag bara visste hur.

Här har vi Arlamjölk, men hade hellre druckit mjölk uppifrån, man är väl lokalpatriot !



Kram, kram

Postat av: Ulla

Hahaha...du kan då få till det skrattar

Postat av: Kerstin

Har dom inbyggd GPS i huet eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback