En god årgång!

Läste nyss att Internet fyller 40 år denna vecka!!
Jag visste väl att jag var i gott sällskap!
Det hände en hel del av intresse, detta nådens år 1969.


Exempelvis:

Woodstockfestivalen gick av stapeln på en åker utanför New York. 450 000 besökare, droger i mängder, fri kärlek och rocklegender. Konstigt nog gick det lugnt till väga och ingen blev skadad...

Första månlandningen genomfördes av besättningen ombord på rymdfärjan Apollo 11, Neil Armstrong, Buzz Aldrin  
och Michael Collins - och i ett trollslag var hela månmyten punkterad. Inga gröna gubbar, ingen mångubbe och inte var den gjord av ost heller...



Det svenska TV-utbudet fördubblas, från en kanal till två. Programtablån är fortfarande greppbar, och zappa är ett 
okänt begrepp. Detta är tiden före fjärrkontrollen...

Olof Palme blir Sveriges statsminister. Älskad, hatad, engagerad, obekväm och sjutton år senare skjuten till döds på
öppen gata i huvudstaden - och mördaren går fortfarande fri...


Och alla vi som föddes detta år blir liksom detta vin av samma årgång bara bättre och bättre med åren...?
Flaskan på bilden går förresten loss på 1.895 Euro!!!

Smakar det så kostar det...

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Tänk att jag är äldre än internet...

Postat av: Peterlarson

69 är garanterat en fin årgång, i synnerhet om den får rätt "lagring" och fått rätt behandling på vägen.



Om du gillar Nesser så MÅSTE du läsa dom där jag tog upp. Dom är helt underbara (t.o.m. bättre än "skuggorna och regnet" tycker jag)



Ha en fin kväll

Postat av: Nanna

..och Buzz Aldrians farföräldrar var från Sverige !!

Hoppas allt är bra hos dej! :)

Postat av: Ulla

Jag var två år detta nådens år. Tänk när jag nyligen låg inne på sjukhus så hade de "bara" tre tvkanaler 1,2 och 4:an och det kändes som 1800-frost , men jag hade fjärrkontroll skrattar

Postat av: Nanna

Tack, idag är det bättre med armen. Hoppas allt är ok hos dej...(ha,såg du..jag kan rimma?!) :)

Postat av: Kicki

Vilken årgång :) Vi har verkligen förändrat världen! Keep up the good work..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback