Hyfsad måndag!!

Hemma igen efter utflykten till Örnsköldsvik!
Det visade sig dessvärre att min dubbeldejt inte var riktigt så intim som jag hade hoppats - det var jag och Paolo och Tomas och nittiosju stycken till ungefär. Maken var också med, faktiskt.
Men för all del, det var trevligt ändå... Den bästa måndagkvällen på länge!!

Det bjöds på champagne och diverse italienska smårätter komponerade efter recept ur Paolos kokböcker, som förtärdes medan han berättade hela sin blodiga, våldsamma livshistora för oss.
Det var riktigt spännande, måste jag säga och fascinerande att han lyckats vända ett så destruktivt liv till den framgång som han har idag. Från hatad pundarvärsting till folkkär programledare och kokboksförfattare. Så det kan gå, tack vare en hel del tur och lika mycket vilja.
För att citera honom själv: 
"Om jag var ödmjuk skulle jag vara perfekt, men perfekta människor är ju så jäävla irriterande..."



Och så pratade han om mat förstås. Italiensk i synnerhet.
Värdet av måltiden, både ur näringsynpunkt och ur familjeperspektiv.
Att låta det ta lite tid, åtminstone ibland.
Han har onekligen en poäng där.

Och så blev det middag!



Jättegott!
(Som Mat-Tina skulle ha sagt om hon hade lagat det själv!)
(Svängde ihop något liknande till tisdagsmiddagen här hemma faktistiskt... ;-)

Å så lite vin och underhållning på det...



Knivhuggarrock! Passande låtval och en perfekt avslutning på kvällen!

Därefter drog vi oss tillbaka till hotellrummet. Maken och jag alltså...
Lägg märke till loggan som avslöjar företaget som stod bakom det hela.
Tusen tack till Posten som fixat en kul Postombudsträff!

Och ni andra:
Jag hoppas att ni har överseende med en eventuell kommande portohöjning...

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Egoinas mamma

HAHA! Roligt och underhållande skrivit! Får intrycket av att det var en mycket lyckad kväll och jag förlåter dig för min nedadgående statistik. Faktum är att jag ser fram emot att den lägger sig på normal nivå..



Ha en fortsatt underbar kväll!

Postat av: Gun

Hahaha! Vad roligt berättat! Ni verkar ha haft en toppenkväll. Det är visst bra att jobba på posten. Behöver ni anställa? Mig, alltså;)

Postat av: Ulrika

Tack snälla ni! Jobbar på okq8 som är postombud i vår lilla by. Ibland får man en släng av sleven av livets goda sidor!

Bara att glufsa i sej! Mums!!

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback