Lätt försoffad...



Man vänjer sig onödigt snabbt vid att göra ingenting.
Har mikrat lite överblivna rester från gårdagen, till middag.
Restfest som det heter när dom gör samma sak i skolmatsalen.
Tur att familjen för övrigt är sjukare än jag, så dom orkar inte klaga.
Kunde ju för övrigt ha varit värre.

Ibland samlar dom ihop hela veckans överblivna rester på barnens skola.
Blandar i hop, rör runt och häller ut i långpanna, på med lite ost på toppen och svisch in i ugnen.
Voila`-  så har man "Vilda lådan" en fantastisk anrättning som kan varieras i det oändliga.
Soppa, pannkaka eller pyttipanna - inget är för skumt för att blandas.
Frågan är bara var som händer med Vilda Lådan-resterna??

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: margit

Så gullig kisse på bilden!

Postat av: fashionhaggan

usch, den lådan hade inte varit nåt för mig...jag är rätt kräsen, och dessutom vegetarian

Postat av: Nanna

Ha,ha,Du får inte smickra mig så..jag blir nästan generad...och dessutom kan det stiga mej åt huvudet!! Det bradiga med sådana bland-mats-lådor är: Det man inte vet,lider man inte av! Kul att du mår bättre! Natti,natti! :)

Postat av: Agnetha

Jobbar du i skolkök ? Ajdå, kanske jag inte vågar skriva om skolmaten nu igen, eller ?



BS Mormors ögonsten och hjärtegryn !



Jag gör så gott jag kan, försöker ta igen mig och samtidigt blir jag rastlös.

Tack snälla !



Kram

Postat av: Ullet

Låter baconfeber på er va? :) Mina största gossar vaccinerades igår och Storeman fick feber och frossa o ont i skallen. Kunde ha varit värre. :) Har börjat dricka nu och jajamensan, nästan 4 kg på en vecka. Kan man bli mer nöjd.

Postat av: fashionhaggan

det är så skönt ibland att göra ingenting, men det häner så sällan så man hinner loksom aldrig vänja sig ordentligt vid det!

Postat av: Egoinas mamma

Vilken mysig kattbild! Jag fick lust att gå och lägga mig.. :D

Postat av: Gun

Det lät ju väldigt aptitligt, haha! Vilda lådan..kanske skulle införa det här hemma..de få gånger som jag måste laga mat blir det ju bekvämt att skrapa ihop makens rester i en form och skjutsa in i ugnen:D

Postat av: Nanna

..skickar lite kaka, och muffins till dej! Ha det bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback