Livets små förtretligheter

Ibland är tingen emot en utan att man förtjänat det.
Dom där små, små sakerna som irriterar en men som det inte är lönt att bli arg för.

Som när änden på tejprullen har försvunnit spårlöst och inte låter sig hittas trots att man klöser och klöser...

Och när man nästan, nästan når den där grejen längst in på översta hyllan men tvingas inse att man är en ynka centimeter för kort...

Överfulla pärmar som öppnar sig av sig själva och kräks ut innehållet över en, och när man samlat ihop och rensat ur och ska in med det i pärmen igen så passar plötsligt inte hålen...

Gladpack. Den där plasten som varken går att riva eller få att sitta kvar har då aldrig gjort mej glad i allafall...

När man sitter på toa, har gjort både det ena och det andra och upptäcker att papperet är slut...

Det är sånt som stärker en som människa.
Synd bara att det också driver en till vanvett...

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nanna

Ha,ha, bara inte allt händer på en och samma dag..

Kram !

Postat av: Ulla

Det här är saker som händer då och då fast jag har aldrig reflekterat över dem som du nu gjorde. En väldigt klok lista

Postat av: Barbro Binda

Hahaha, MITT i den jävla pricken! :-D

Postat av: Gun

Ja, haha, det är såna där frustrerande små händelser som måste komma alla på samma dag:)



Sv: Vad bra att du varit tandsköterska, då kan jag fråga dig...Brukar man alltså få pencillin vid de här problemen?

Postat av: Gun

Sv: Tack snälla! Jag älskar att teckna framför allt.



De har ju borrat i tanden och jag tror smärtan börjar släppa en del nu. Värktabletterna hjälper. Ska till tandläkaren imorn, så det ordnar sig nog. Tack för upplysningen, bra att veta vad man ska be om imorgon:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback