Middagstips!!




Det står en bok i vårt kök, som vi ärvt efter Makens gamla farmor.
När ideerna är slut och barnen undrar över middagen redan innan man fått av sig skorna, då kan dom få bläddra lite i boken.
Det är recept som visar hur man gör från grunden.
Från det att oxen står i båset till att den ligger på tallriken. Typ.

Så mina vänner, vad är ni sugna på idag?

Eller något lite lättare, kanske?

Soppa?



Och till frukost i morgonbitti lyxar vi till det lite, tycker jag.
Det är ju ändå Fredag!
Tänk er barnens ögon fyllda av hänförelse och tacksamhet...



Smaklig måltid!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kerstin

Blev plötsligt väldigt mätt på yoghurten jag åt nyss...mycket märkligt.

Postat av: Ullet

Ja, jag kan bara instämma i föregående talares förnämliga insikt.. Jag blev väldigt mätt. :D Mycket mätt. Tror det var luft vi åt idag dessutom..

Postat av: Ulrika

Era kräsna rackare!!

Har hört att denna hyllning till husmanskosten kommer att serveras på skolbespisningarna framöver...kanske inte på allmän begäran ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback