Små, små korn av lycka

För några dagar sedan skrev jag ett inlägg om Livets små förtretligheter.
Dom är rätt många och vanligt förekommande, men i rättvisans namn tänkte jag att jag även skulle uppmärksamma motsatsen.

När det blåser medvind.

Jag håller mig i det lilla, triviala formatet, vardagsplågorna som man emellanåt besparas.

Som när man vaknar till mitt i natten, sneglar på klockan och med ett leende inser att man får sova några timmar till. Det är gott. Och en extra krydda gives när maken börjar snortidigt (04:30) och man bara kan vända sig och sova på det andra örat.
Nästan ännu godare...

När man lastar famnen full av mjölkpaket på konsum för att man tror att det ska gå snabbare än att lägga dom i kundvagnen ett och ett...?..och tappar två av dom i golvet - och dom HÅLLER!!

När man tvättar jackan med mobiltelefonen i innerfickan, och den överlever!
Mobiltelefonen, alltså.
Och nej vissta, ja.
Det gör den inte.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Haha, två av tre får man väl vara nöjd med.

Ha en skön fredagkväll:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback