Au revoir, mon Cheri!

Maken har åkt iväg på kurs i Skåneland en vecka.
Vinkade av honom i Anka-style - med vit spetsnäsduk och förkläde och klädsamt blänk i ögonvrån.
Kalle Anka, inget annat.

Det är inte utan att jag är lite orolig.
Hur ska han klara sig?
Utan Mej?
En hel vecka?
I Skåne?

Va? Var det ett ondskefullt skratt jag hörde?
Flott hotell, god mat och minibar.
Hundrafemtio mil söderut, där det fortfarande är sensommar.
Lugn och ro.
Moa ha ha ha hahahaha... - ekar det ända från Skåne.

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kerstin

Åhh, Skåne....jag längtar alltid hem...

Postat av: Barbro Binda

Men je du tokut männisch! Je du burträskar? :-)

Postat av: ulrika

Jomenvisst! Burträsk mitt i Världen (eller åtminstone en bra bit norr om Skåne..)

Postat av: Ullet

Ja, jag hör hånskrattet ända runt knuten. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback