Bästa Fyrtioårspresenten?

Min vän har nyss fyllt 40. En dryg månad före mej. Hon är lite äldre än jag. Lite klokare. Min present borde vara genomtänkt in i minsta detalj. Den borde matcha det faktum att hon är den vän som jag har haft längst av alla och som står mitt hjärta närmast. En humoristisk, guldhjärtad kompis som alltid finns där, no matter what.
Så vad ska jag köpa? I fantasin tillåter jag mej en obegränsad budget och släpper tanken fri...

*En tågresa till Afrika, eftersom du inte gillar att flyga och tycker att Mitt Afrika är världens bästa film.
*En osänkbar havskryssare för djuphavsfiske i Det Stora Blå.
*En riktigt stadig (men ändå lätt och smidig) kajak för ljudlösa naturupplevelser inomskärs.
*Ett eget fjäll att vandra i, alldeles runt knuten - utan björnar men ändå orört, med fina fjällbäckar fulla av fisk.
*Ett rött litet hus, med rätt läge och precis lagom stort för dej och din man. Med gäststuga, förstås ;-)
*En storvinst på Harry Boy! Eller Lotto, eller Triss...
Och såklart Hälsa, Lycka och Evigt Liv!!!

Konventionella presenter som böcker och blommor känns inte relevanta. För futtigt... Verkligheten är onekligen begränsande!! En god middag blir det åtminstone. Blodigt kött, gott vin och Wästerbottensost. Sedan får vi se.

Stort Grattis Kompis!
                ♥                      ( Det är ju i allafall tanken som räknas...)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback