Hockeyfeber...not

I kväll gäller det. Igen. Har jag hört.
Skellefteå AIK möter Luleå. Ska visst vara särskilt spännande. Eller nåt.
Jag spelar inte sport. Tittar inte heller. Begriper mig inte på det alls, varken regler eller strategier. Fattar inte grejen, och har aldrig gjort. Går genom livet i lycklig okunnighet om spelarköp och skadelägen. Landslagsmatcher, VM eller OS kvittar lika.
Har nog ingen tävlingsgen helt enkelt. Kan inte frammana någon fighting spirit hur jag än försöker, vare sig det gäller brännboll på midsommarafton eller bowling med jobbet. Kul - javisst, för all del men vinst eller förlust spelar ingen större roll.
En glad förlorare? Hmm... Inget man skriver i sitt CV precis.
Men detta innebär inte att jag är helt utan ambitioner.
Jag vill klara allt på jobbet och gå ännu fler kurser. Vara världens bästa mamma och världens bästa fru. 
Och jag vill fortfarande skriva bestsellerdeckare och ha en vingård i Toscana. Njuta av livet och glädjas med andra.
Så, förr all del...
Hoppas AIK vinner!!
                                                                 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback