500 channels ...

500 channels and nothing's on...
Det är inte utan att jag ibland saknar den gamla, goda (?) tiden utan valfrihet...
Då det fortfarande fanns något som kallades sändningsuppehåll och en färggrann testbild att vila ögonen på.
Bara Ettan och Tvåan innan Fyran kom och ställde till det. Sedan gick det snabbt utför.
Trean och Femman.
Ett nytt ord. Dokusåpa.
Närgångna studier i mänskligt sönderfall på bästa sändningstid i otaliga upplagor. Det krävdes inte längre skådespelartalang för att bli TV.kändis, bara låg självkänsla och dåligt omdöme.
Talkshows, Freakshows och allehanda lekprogram.
Dokumentärer, musik och nyheter. Barnprogram. Hur mycket som helst. Sport i parti och minut.
Med detta digra utbud borde det verkligen finnas något för alla. Rent teoretiskt. Som inte börjar 02.35.
Tycker mig inta ha särskilt höga krav på underhållning.
Jag vill se blod och mord, en bra film och något kul emellanåt.
Cirka tre timmar kan jag ställa till förfogande.
 20.00 - 23.00 och femhundra kanaler. Förutsättningarna är lysande.
Eller borde vara. 

                                                                         

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Upprörd skattebetalare

Fast tiden utan valfrihet gav ju allvarliga skador på omdömmet. I stort sett hela Sverige tyckte t ex att "V" var en otroligt spännande och välgjord serie.



Så att det inte finns något fast det finns så mycket är nog ett tecken på att svenskarnas omdömme klarnat en smula.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback