Afrodites hemlighet


Jag har förärats en Award av den sköna Afrodite!
Med tanke på hur hopplöst inaktiv jag har varit under denna sommar i allmänhet och den senaste veckan i synnerhet så är det visserligen att betrakta som något oförtjänt och som ett smärre mirakel...men mottages givetvis med största tacksamhet!

Förresten har jag kommit på Afrodites hemliga skönhetsknep...
Jag hittade den på Rhodos, och plötsligt fick allt sin förklaring:


Nämligen...




Tadaaa!! Olivtvål! Vem kunde ana att det var så enkelt!?

 

Nåväl.
Angående Awarden, så var uppdraget/villkoret att berätta några okända (?) fakta om mig själv.
Så håll till godo:

1) Jag har två mestadels rara barn, dottern fyller sexton om en dryg vecka och sonen fjorton i november.
2) Jag har en mestadels rar man också. Vi firade kristallbröllop nu i juli.
3) Har varken trädgård eller gröna fingrar, däremot en mossig gräsmatta och gröna fötter - i allafall om
     sommaren...
4) Gillar inte öl men däremot rött vin, dock inte grekiskt....
5) Skriver hellre än jag pratar, bloggar hellre än telefonerar.
6) Tror människor om gott tills de bevisar motsatsen.
7) Reser långt och kort och så ofta jag får chansen.
    Härnäst bär det av till bokmässan i Göteborg. Nån som ska dit?

Jag delar med glatt hjärta med mig av denna Award till alla som har lust att ta emot den!
Dessvärre lyckades jag inte med att kopiera rätt award-bild inne hos Afrodite, så den som vill kan hämta den där eller helt enkelt ta med sig Afrodite-loggan här ovanför!

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Grekisk rött vin kan jag också låta bli, men jag pratar gärna. Däremot bloggar jag heller än att prata i telefon. Kul med sånt här, man får veta lite mer. :)

Postat av: Selma

Plättlätt, du köpte väl hela affären?

Postat av: Gun

Kul att få veta lite mer om dig. Grekiskt vin är inte mycket att ha, nej. Och gröna fötter är ju underbart att ha, gröna fingrar är inte lika viktigt.:)

Postat av: Bara Jag

Som alltid är det kul att få reda på sådant man inte vet (för det mesta i alla fall....)



Kram!

Postat av: Diana

Jag köpte på mig ett helt gäng såna tvålar efter Kreta-besöket... Hrm, jag tror de ska ligga nånstans här hemma med för jag kan inte minnas att jag använt dem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback