Utflykt

När alla sittplatser är upptagna på en svensk buss, då ryms det inga fler.
En grekisk buss i samma situation är bara fylld till en tredjedel...
Så länge dörrarna går att stänga, finns det gott om plats, enligt principen hjärterum och stjärterum.
Eller snarare armhåla i ansiktshöjd...
Nåja, utsikten blev betydligt bättre när vi kom fram till målet:
Rodos gamla stad!



Först gällde det att hitta in genom ringmuren...



...och sen var det fritt fram att villa bort sig i dom smala gränderna!



TUR att vi träffade på en snäll farbror som försåg oss med en karta!



Nåja, kanske att han hade en liiten anings baktanke med det hela.
Men någonstans skulle vi ju ändå äta...



Detta fällde avgörandet. Grekisk live music vid bordet!
Vem kan motstå det?

Det kunde vi!
Att tugga maten i takt till Zorba och bouzoukimusic kan nog vara trivsamt dom fem första gångerna men i längden inverkar det negativt på matsmältningen.
Vi åt en bit därifrån istället, men kom inte undan riktigt i allafall.
Fast maten smakade bra - souvlaki och äkta fetaost, tzatsiki och kalamatesoliver...MUMS!



Efter maten gick vi runt lite till.
Det finns massor att titta på - och att handla, för den som vill det...



Och det vill man ju!
Själv fyndade jag en alldeles äkta (host) Prada-väska!

Sedan fick vi springa till bussen och hann precis i tid!
Vi var sist ombord på sista bussen, men det var ju ingen fara eftersom grekiska bussar ju som bekant rymmer hur många som helst...




Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Vem kan motstå en armhåla mot näsan?

Postat av: Diana

Vilka härliga bilder, jag vill också iväg!

En vän till mig var i Ryssland för nåt år sedan och hon sa att det var ett mirakel att hon inte blev gravid där med tanke på hur mycket folk de pressade in i bussen.

Postat av: Ellis

Hahahah turkiets bussar är likadana.. fy fan..

Postat av: Gun

Åh vad roligt! Jag vill också ut och resa! Grekisk mat är min absoluta favoritmat. Mycket vitlök i tzatzikin ska det vara.

Postat av: Pia

Låter som om ni haft det underbart.. jaja, bortsett närkontakten med armhålorna!! ;o) Välkommen hem!

Postat av: Åsa

På sicillien fyndade jag en alldeles äkta Lois Vitton för 100 spänn. Alldeles äkta.......

Postat av: Mita

Åhh, underbara Rhodos!!!

Postat av: Bara Jag

Härligt avslappnat med inställningen att det alltid får plats ytterligare en...... Blir lite sugen på grekisk mat jag......

Postat av: Britt

Jag älskar att göra egna utflykter när jag är utomlands...och då blir det lätt lite fullt på lokalbussen, tåget eller spårvagnen. Och lätt blir jag vilse...men oj vad jag ser mycket jag inte tänkt jag skulle se ;D

Postat av: Fjortisensmorsa

Det är konstigt vad många billiga märkes väskor man hittar, alla äkta förstås! Vi hittade väskor av märket Valter Valentino!? ;) Ser ut som om ni haft det riktigt härligt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback