Update

En Förbudsminister kan ju ingen Regering med självaktning klara sig utan, vilket Gladmymlan helt riktigt påpekade:

"meh herrejösses!!!!:
...har ansökningstiden för alla tjänster redan gått ut! jag vill ju vara Förbuds-minister! har redan upprättat en preliminär plan, på saker som ska förbjudas:
kyla, vinter, mindre än åtta veckors sammanhängande semester, cancer, magsjuka, tandvärk, mask i magen, huvudlöss, fästingar, MS,snor, fattigdom samt att arbeta mer än tre dagar i rad, utan en sammanhängande ledighet på minst fem dagar direkt efter, och självklart förbjuda arbetsdagar längre än 4 timmar ( om det inte är så att man älskar sitt jobb o frivilligt vill vara där mer än så åffcårse)
funderar även på att förbjuda influensor, och regn i mer än tre dygn i sträck,sommartid.
åh...snälla en Förbudsminister borde få vara sen med sin ansökan?
eller?
KRAMEN!!"

Klart jag böjer mig för sådana vattentäta argument.
Du är anställd!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Diana

Jag kom på att vi kanske behöver en talman....? Jag är inte så babblig av mig men det måste ju finnas nån som har truten med sig (plus att man faktiskt har högst rang som talman)...

Postat av: Bara Jag

Nu börjar det likna nåt - förbud måste vi ha!

Postat av: Gladmymlan

Oh tackar allra ödmjukast för äran att få en ministerpost! Det finns ju inga gränser för allt man kan förbjuda egentligen:-) härligt!!! Spånar vidare kanske behöver ett helt departement o stab för att kunna upprätthålla alla förbud?;-)

Postat av: Ama de casa

Välkommen in i gänget Gladmymlan!

Fina förbud tycker jag :-)

Postat av: Bruce

JAG VILL VA' TALMAN!!!

Babbla kan jag, och jag är MAN! TalMAN! Jag är dessutom EN man. En är ett tal. TALMAN!

HAHAHAHA!

Postat av: Ellis

Haha ja men sådan behöver vi med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback