Rest-fest!

I går hade vi gäster och jag hade lagat mat till ett smärre kompani...

Det gjorde ingenting, för jag älskar rester!
Så otroligt praktiskt och bekvämt.
Och gott är det också!

Så ikväll blev det repris på gårdagens middag:

Baconlindad kycklingfile' fylld med mozarellaost och basilika med friterade pommes frites.
Och så en sallad på det.

Och det blev faktiskt kvar av efterrätten också...

Tiramisu`!!
Mums!

Och tänk, vi blev precis lika mätta som i går!

OBS! OBS! OBS! OBS!
Detta innebär INTE att framtida matgäster på något vis förväntas hålla igen och ta halva portioner eller några sådana dumheter, bara för att jag ska slippa laga mat dagen efter...;DD

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gafflan

Det är så praktiskt och bekvämt när det blir kalasmat kvar :)

Det ser verkligen gott ut.

Postat av: ansepanse

det är superbra, så brukar vi också ha det

kramar

Postat av: Gun

Jag gör också alltid alldeles för mycket mat, och tycker det är jättebra! Vad gott med kycklingfilén. Vi gjorde ofta något liknande förr, så tack för påminnelsen.

Tiramisu har jag aldrig ätit, men det ser gott ut.

Postat av: Britt

Bättre för mycket mat än för lite!

Postat av: Kerstin

Nåt är verkligen jättefel med mej - jag gillar inte Tiramisu!

Postat av: Ironia

Jag är totalt vårdelös på att beräkna hur mycket det ska gå då jag bjuder på mat så jag får alltid för mycket kvar......men ibland smakar faktiskt maten bättre dan efter:)

Postat av: Pia

Det kan vara skönt att vara hos andra när det är fest, men fördelen av att vara värd och värdinna är just det.. resterna!! ;o)

Postat av: anne

Det var inget fel på vår middag ikväll men jag hade gärna ätit hos dig ikväll, speciellt desserten!!!

Postat av: Ama de casa

Du har ju sallad kvar också!

När vi hade avslutningsfest på djurvårdarlinjen så åt Röken upp kronbladen på tulpanerna och sa att dom var fenomenala att ha i salladen :-) (Röken är veterinären som brukar vara på tv från Kolmårdens djurpark).

Postat av: Ama de casa

sv: Känner du inte igen Byske när du ser bilderna?



Tulpaner är SÅÅÅÅ smarrigt ;-)

Postat av: Agnetha

Åhh, vad gott, jag vill ha nu !



BS Vi har inte heller firat, men vi har städat eller dotra har gjort det.Det gick undan. Skönt att känna att det är fräscht igen.

Här har det varit kyligt och ingen sol. Guben har burit ved och senare på em åkt längdskidor och gossen har tränat fotboll med de något äldre grabbarna, han plus 2 till har fått särskild inbjudan.

Gossen har sportlov denna veckan, men får vara på Fritids. Ungen kan ju inte bete sig, är urless på honom och allt just nu. Ingen skidvecka v. 10, man får nämligen inga bonusar när man inte kan vara normal.

Jag är trött och har ont i benen.



Må så gott !



Kram

Postat av: Neha

Såg gott ut:D

Postat av: Stattinskan

... säg du som det är .... att det var JUST DET som var budskapet ;-D Av någon förunderlig orsak smakar rester nästan bättre än nygjort ... i allafall grytor som gottar till sig extra mycket till dagen efter ... Gomorron

Postat av: sandra

mums vad gott det ser ut :)..kan tänka mig bli bjuden vilken dag som helst..och inte behöver du ändra meny hellet duger så bra med den du har här :P

Sv: rösten är liiiite bättre..så nu går hundarna inte säkra längre ;P

Postat av: Kaffehörnan

Hej du

Vilken kalasmiddag, höjdaartjej på mat ju

Ha en fin måndag

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback