Årets första fest!



På tisdag är det som bekant Trettondagsafton.

En lite märklig helg, om man som jag inte är alltför bevandrad i den bibliska historien.
Men helg är helg även om den dyker upp mitt i veckan.
Och bjuds man på fest så tackar man ju inte nej.

Man tackar JA!

Maskeradfest, dessutom som traditionen bjuder.
Vuxna människor som spökar ut sig.
Så barnsligt och så roligt!

I kväll ska jag fila lite på dräkten.
Sömnad är inte min starka sida.
Möjligen min svagaste...
Fast några stygn på fri hand ska jag väl klara.

I nödfall får jag väl göra som Egoinas mamma...
Undrar vad det kallas när man klär ut sig på det viset?

Undercover?




Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahaha! Jag tycker absolut du ska komma till festen utklädd som tros-terrorist! Samma blick som Em har på bilden och några trosor på huvudet, kan inte bli bättre! :D



Jag tror jag ska flytta till Burträsk förresten. Ni verkar ha så kul där hela tiden.

Postat av: Ellis

TROS-WOMAN!

Postat av: Em

Vet du.. Jag har en idé, även om du säkert har bestämt dig redan. Men jag mailar! :D (Trettonde-dagen etc hade jag inte ens hört om innan jag flyttade till Sverige, 6 januari är inte röd dag i Norge, det är inte kristet tror jag, jag tror faktisk det är något annan tradiotion? Som märks är jag inte så väl beläst i ämnet. :D)

Postat av: Ulrika

SV:

Gun: Frågan är väl om någon törs dansa med mej om jag ser ut så? Jag gillar ju att dansa..

Flytta hit, snälla - det blir jättekul!!

Ellis: Tros-woman? Låter nästan lite religiöst..;-)

Em: Spännande - jag kollar mailen!

Postat av: Afrodite

Hahahaha...=) ja, ta ett snack med EM, hon verkar ju ha störtsköna och geniala idéer vad gäller tros...eller jag menar klädval! =)

Åh, så roligt med fest! Och till och med maskerad...!

Ha så kul! Kramiz

Postat av: Ellis

Ja för o vara 90 känner jag mig väldigt fin :D Inte en endaste rynka i ansiktet!



Nej men senil kan man ju bli oavsett ålder - ELLER? :O

Postat av: Ellis

Tänkte som Cat-woman - fast med trosor på huvudet då! :D (dina SV får du ju köra hos mig MED så jag kan svara!)

Postat av: Ama de casa

Vill bara önska god fortsättning - bråttom, bråttom!

Kraaaaam på dig!

Postat av: Ellis

sv: låter bra Ulrika! Tappar ju bort dig annars!

Postat av: Nattis 2.0

Är man 40 och fabulös så.. näe det gör man inte!

Postat av: Stattinskan

... attans mycket att läsa igen ... på alla bloggar ... Linserna är alldeles torra och jag får nog ta semetser från jobbet ... det är ju liksom viktigare att inte gå miste om nått här inne ;-D Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback