Varför det är som det är

Em, som ständigt ligger minst ett steg före,

skickade mig en länk angående ologiska tangentbord.
Man kan väl säga att utvecklingen i detta fall har gått..hrmmm....lite trögt.
Om man utgår i från att alla bokstäver används ungefär lika ofta
så kunde dom väl lika gärna sitta i bokstavsordning.
Men för all del.
Det är ingen stor ödesfråga för min del.
Bara lite konstigt.
dator/datorer/Computer03.gif
När vi ändå är igång med tangentbordsutvecklingen,
finns det några knappar jag saknar helt och hållet.

Hahahaha-knappen. Ovärderlig för varje flitig bloggkommentator, liksom
Kram - knappen, som ofta får avsluta kommentarer till kära bloggvänner.
Smiley - knappar med tydliga symboler vore också praktiskt.
Hmmm...har jag glömt något..?
Antagligen.
Vad tycker ni?

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Det har du ju en stor poäng i! På samma sätt som att vi kan ha siffrorna där till höger, så borde vi ha en platta på vänster sida med alla blogg-nödvändigheter! Ta patent vetja!! Antagligen får du Nobel-pris!! Kanske inte fredspriset, men ändå! ;)

Postat av: Gun

Vad intressant länken var! Jag hade tydligen fel.

Du har rätt, det skulle vara perfekt med några speciella bloggknappar på tangentbordet. Varför inte liksom. Ta bort lite onödiga knappar istället;)

Postat av: Gun

Sv: Tack snälla du! Vi är så lättade och glada! Men vd i oljebranschen skulle inte heller vara helt fel..:)

Postat av: pelle

Haha, ja! En smiley-knapp måste införas omgående fan i mig! ;) ;D ;P

Postat av: Britt

Ja det är väl bara att ta idén till ritbordet! Här kan du nog tjäna några tusenlappar. Akta dig Bill Gates!

Postat av: Gafflan

"Ha en bra dag!"-knappen.

"Tack"-knappen.

Min fjortis skulle säkert vilja ha en massa knappar för olika förkortningar typ lol och asg...det var dom enda jag kom på...man hänger väl (inte) med ;)

Postat av: Ama de casa

Smart tänkt! Fattas verkligen en hel del tangenter...

Fast om dom sitter i bokstavsordning spelar inte mig nån roll - jag är så gräsligt dålig på alfabetet :-)

Kram

Postat av: Anonym

Fast alla bokstavstangenter används ju inte lika ofta... Tror att historien bakom kommer från skrivmaskinstillverkaren. På det tangentbordet skulle bokstäverna i ordet TYPEWRITER ligga nära fingrarna när man höll fingrarna i rätt "tvåhandsposition".

Men jag kan hålla med om att det saknas tangenter, smileystangenter, t ex vore kul. Sen vore det himla praktiskt att slippa använda flera tangenter samtidigt för att få till vissa tecken etc.

Postat av: Tofflan

Ursäkta, det gick lite fort på tangenterna! Det var jag som skrev den anonyma kommentaren om TYPEWRITER ovan! :D

Postat av: ansepanse

ja, nu på de nya datorerna kunde de ju sätta dit lite roliga knappar också, som man kan ha användning av :D

kram

Postat av: ansepanse

ja, nu på de nya datorerna kunde de ju sätta dit lite roliga knappar också, som man kan ha användning av :D

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback