End of story

Apropå Soppatorsken.

Det är inte första gången det händer.
Att det ska vara så attans svårt att komma ihåg att tanka!

Jag menar, jag är ju där varje dag.
På macken.
Tycker att jag håller hyfsad koll på mätaren.
och även om det är liiite snålt i tanken så har jag ju bara några kilometer hem.
Och lika många tillbaka till jobbet igen.
Klart bensinen räcker till "i morgon."
Not.

Det här är faktiskt tredje gången det händer.
Även dom andra gångerna har jag utgått från att batteriet måste bytas.
Eventuellt hela motorn...
Samtidigt måste jag säga att jag har tur som en tokig.

Tänk att bilen faktiskt gick ända hem,
utan att så mycket som hosta varnande innan den gav upp i garaget!

Hade lika gärna kunnat stanna mitt på vägen, mitt i skogen,
med tre ungar i baksätet och 30 köldgrader utomhus...
Hade varit lagom muntert.

Hur det löste sig?
Farfar ryckte ut och hämtade hem Sonen som stod ute och frös arslet av sig.
Och Maken skjutsade mig till jobbet, tankade reservdunken och åkte hem till Pärlan.
Socialt skyddsnät, tror jag det kallas.
Eller möjligen drulleförsäkring?

Guld värt i vilket fall som helst.

Nu är det en ny lampa som blinkar på instrumentpanelen.
Ser ut som en termometer.
Men det är säkert inget att bry sig om...

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: fashionhaggan

min man råkar också ut för det där jämt och ständigt, själv är jag hystersisk, jag tankar när det är halv tank.

Postat av: Britt

Det är fördelen med landet...man har nära till det sociala nätverket.



Och du den där termometern är ju inget att oroa sig för...har bilen feber lär den ju bli ganska avkyld i den här kylan...som sagt inget att oroa sig för...tempen går nog ner ;D

Postat av: Gun

Hahaha! Det är så härligt att det hänt just dig tre gånger, som jobbar på en mack!:D Tur att det gick bra i alla fall. Godnattkram på dig!

Postat av: Britt

SV: Hoppas inte. Jag börjar bli less på att vara Beirut som är bombad ;D

Postat av: ansepanse

tur att du får hjälp från höger och vänster

Postat av: Stattinskan

Blinkande lampor, tomma tankar och pysande däck ... äsch, det löser sig sa kärringen som sket i vasken ;-D Gomorron


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback