Gömma nyckel

Hittade ingen reservnyckel till Pärlan.
Den ligger antagligen i Viktiga lådan som finns på Ett Säkert Ställe.
Där har mängder av ovärderliga bra-att-ha-om-det-krisar-saker
försvunnit  spårlöst genom åren.
Nycklar och koder och manualer och dokument.
Känns tryggt och bra att veta att såna viktiga saker förvaras säkert.
Så att dom inte kommer bort menar jag.
Och inte hamnar i orätta händer.
Eller i rätta...

Maken fixade nyckeln, förresten.
Bankade ut den med en hammare.
Händig karl.


Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

toppen-karl du har :D

jag brukar också gömma undan saker jag sedan inte hittar igen ^^

Postat av: Nanna

Ha,ha, Vad vore man utan en händig karl???

Ha en bra måndag ! :)

Postat av: Ellis

Vi har också en sådan låda, har rengjort den rejält blev less på saker som legat där i år o dar.



sv: Kaffesmak på fyllan? NÄÄÄÄ

Postat av: Nanna

Ha,ha, nej, jag gillar inte "semen-gryta" !

Gör Du ? :)

Postat av: Em

Maker är bra att ha! Reservnycklar är också en fördel, men har man en make så löser det sig ju ändå!! Sv: Tack fär uppmuntran, Det känns väldigt bra! KRAM

Postat av: Pia

Det är bra med såna gömmor, inte ens tjuvarna skulle hitta dem! ;o)

Postat av: Barbro Binda

Hörru, märker du inte att Guds finger pekar? Han har pekat och pekat, och du fattar INGENTING! Gör dig av med bilskrället, det är dags nu! :-)

Postat av: Ama de casa

Mina vänner brukar kalla mig Saida ibland för att jag är så bra på att hitta saker. Åratals övning har gett resultat - läggar man bort saker hela tiden så blir man bra på att leta.

Jag kanske ska komma upp till dig och hitta bilnyckeln?

;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback