Naturkunskap

Fysik är svårt.
Biologi har förvisso sin tjusning.

Och Kemi är ju faktiskt riktigt kul!
Man blandar två flaskor med varandra och skakar om riktigt ordentligt.
Sen är det bara att sätta igång.
Min blonda dotter vill bli brunett.
Well, so be it.
Man ställer väl upp.

En halvtimme senare är förvandlingen ett faktum.

Frågan är bara vad hon ska skylla på hädanefter.
No more Mayor Blond Moments...

Tilläggas bör att ingen kom till skada vid detta kemiska experiment.

Varken mor eller dotter.
    

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad snyggt det blev! Jag skulle gärna prova själv, för att få bort tråkfärgen.

Postat av: Ellis

Det blev riktigt fint, men hur vågade hon?

Jag minns dagen jag fick för mig och bli mörkhårig, man ångrar sig rätt fort.



Men jag stannade som brunett och blev tom svart hårig! :O



sv: hahaha bor du i sthlm? Blomsterbutiken är på söder! :D

Postat av: Britt

Vi hoppas att hon fortsätter tycka att ingen skada är skedd efter vännerna sett henne...annars får ni göra det svåra experimentet att bli blond igen...det brukar vara 10 gånger svårare än att bli brunett. Fråga mig inte varför. Kemi var inte min starka sida.

Postat av: Ellis

Jag har haft vitt hår (platina blondt) vanligt blondt, gult hår (misslyckad blekning hahaha) och ljusbrunt hår och så massa nyanser av olika bruna.



Bild jag bloggade för inte så länge sen har jag här



http://ellisu.blogg.se/2010/january/andra-dina-tankar-och-du-andrar-din-varld.html

Postat av: marie

Vilken fin brunfärg!!!!

Vilken tur att allt hår satt kvar,...

Kram på dej

Postat av: Ama de casa

Blev ju skitsnyggt ju! Det är lite svårt att avgöra på bilden, men nog tycker jag hon ser en aning smartare ut?

;-)

Postat av: ansepanse

riktigt fin hårfärg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback