Öppen trädgård

I lördags var det trädgårdsvandring här i byn.
Bara några hus ifrån vårt ligger en riktig visningsträdgård med damm och bro och stenpartier.
Träd och buskar och rara blommor.

Kön ringlade lång med intresserade besökare så vitt jag kunde se.
Bilarna stod dubbelparkerade längs dikena, men själv höll jag mig hemma.
Jag menar, min "trädgård" var ju också öppen...

Om man intresserar sig lite mer för det karga, vildvuxna vill säga...


Har även en del krukplanteringar, som har artat sig riktigt hyfsat.





Den här krukan kommer säkert att blomma närsomhelst nu...kanske.
Ogräset får man med på köpet!
Och lägg märke till hur fint den rostiga spiralgrejen i krukan matchar de soltorkade ormbunkarna i bakgrunden!
Genomtänkt, eller hur?

Hursomhelst var det klent med besökarna för min del.
Inte ens nån som gick fel.

Konstigt.

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Otroligt genomtänkt, verkligen!



Jag ser på sista bilden och lägger märke till att det växer lite (men bara liiite) gräs i grusgången. Jag slutar aldrig förvånas över att gräs kan bli ogräs bara för att det råkar växa på fel ställe. Det är ju inte alls logiskt att gräs kan vara både gräs och ogräs samtidigt...



Själva hade vi inte ens en grusgång på slutet. Det var en gräsgång med några små stenar i...



Saknar INTE trädgården :-)

Postat av: Gun

Jag gillar dina planteringar. Särsilt den med trädgrenarna. Jag kan sakna trädgården ibland, men det är mycket jobb också, om man vill ha det ogräsfritt.

Postat av: ansepanse

jättefina blomsterarrangemang

Sv: jaså du är från Hammarö, jo det är vackert där

kramar

Postat av: Ama de casa

sv: Hahaha! Det argumentet om att det ryms mer shopping i en husbil ska jag framföra till Anders - han som är FÖR husbil kommer nog att ta sig en funderare då :-D

Postat av: Ama de casa

sv: Betänk att det var 1980 jag gick ut djurvårdarlinjen och själva jobbet övergav jag för datorernas skull 1986... Ringrostig står jag alltså öga mot öga med vargen... Vojne, vojne!

:-)

Postat av: Gafflan

Ahh, vad skönt att se en lika stor trädgårdsentusiast som mig! Här växer ogräs blandat med befintliga perenner i rabatterna. Gräsmattan har vi döpt om till grönmatta nu det numer består av mossa (mest), vitklöver, annat ogräs och vanligt gräs (minst). Fast det är klart, mellan stenplattorna på gången till husets entré där frodas gräset minsann.

Självklart har jag toppat det hela med ett överflöd av kirskål. Halleluja!

Postat av: Peterlarson

Ååååå...vad fint!!!

Postat av: Åsa

Konstigt att ingen ville se din trädgård. Det är ju jättefint. Men du kanske skulle anlägga en damm om du vill ha fler besökare...=)

Postat av: Maria

Hahahahahahahahahahahaha... kan inte göra annat än skratta hejdlöst... som vanligt.. hahahahha

Postat av: anne

Din trädgård ser definitivt mer pyntat ut än vår... :)

Postat av: Diana

Ditt såg väl inte så illa ut, du har ju piffat till den en hel del!

Postat av: Bara Jag

Ingen kan dock säga att du inte har försökt med din trädgård :-) Gillar ormbunkarna - rustikt på något sätt :-)



Kram!

Postat av: Selma

Trädgården ska bli nästa sommars projekt säger vi till varandra maken och jag. Vi gruvar oss lite.

Postat av: Stattinskan

Jag skulle mer än gärna gå "fel" ... om du inte bodde så förbenat långt härifrån ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback