Äntligen...

I dag var det ÄNTLIGEN dags för SOMMARLOV i vårt lilla hörn av världen!!
För Sonen var det sjuan som tog slut och för Dottern som gick ut nian är hela grundskolan till ända!!
En stor dag med slutbetyg, lövad skrinda, vit ärmlös klänning och skyhöga klackar på skorna.
Vacker sång, vackra tal och smörgåstårta såväl som prinsess.



I kväll har niorna avslutningsmiddag tillsammans och jag gissar att det blir massor av både skratt och tårar...
Somliga kommer att hålla kontakten och somliga kommer att driva isär.
Sånt är livet.
Till hösten är det dags för gymnasiet och nya kontaktnät kommer att skapas.



Men dessförinnan hägrar ett långt, härligt sommarlov!!
Grattis!!
Själv har jag fyra veckor kvar till mitt...

(Och JA. Nu har jag äntligen upptäckt att det är FREDAG..:)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Du, det är snart lördag...



Visst minns man skratten och tårarna när man gick ut nian.

Jag gick på Alhemsskolan från ettan till sexan och sen på Norrhammar i tre år. I stort sett samma klasskompisar i nio år. Jag har kontakt med en. Och en halv, kan man säga.

Vad saker och ting förändras!

Postat av: Gun

Det är speciellt att sluta nian, och det ska firas och ätas tårtor och gråtas en skvätt. Skönt med sommarlov, äntligen.:)

Postat av: Ama de casa

Ooops! Var lite anonym där... Du kunde ALDRIG gissa att det var jag :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback