Milda makter

I går hällvräkte regnet ner över Västerbotten så jag trodde att vi skulle spolas bort.
Alltså packade jag in barnen med tillhörande kompisar och flydde över länsgränsen till Norrbotten i hopp om en bättre och torrare tillvaro.
Men icke, i Pite-stan var det bara etter värre - folk färdades i kajak efter gågatan och dom som inte fick plats i båten guppade runt som flöten i regnvattenmassorna.

I Piteå pratar dom för övrigt långsammast i hela världen, det är fascinerande hur länge man kan dra ut på orden..

Mycket lite shopping bidde det, men hade man varit ute efter solskyddsprodukter så hade man verkligen kunnat göra klipp - Halva priset på rubbet!
Ändå verkade försäjningen gå rätt trögt.
Konstigt.
Åt en ensam middag på en pub i väntan på att grabbsen skulle leka färdigt på Lasergames och fick komplimanger av ett fyllo.

Sen körde vi dom tretton milen tillbaka hem igen medan regnet troget fortsatte att vräka ner.
Tre trötta tonåringar snarkade oberört ikapp i baksätet.
Av minerna att döma hade dom haft kul.

Så, JA - denna oövertänkta utflykt innebar att jag missade det historiska bröllopet.
Men det verkar ju ha gått bra för dom ändå, även utan min medverkan.
TUR att dom sa JA - tänk sånt ståhej, om dom sagt NEJ...

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

I hela Norrbotten pratas det ganska långsamt. I Stockholm smattrar det bara till när det pratas. Sammantaget tror jag att det blir lika mycket vettigt sagt på alla håll, där det pratas fortare verkar det fyllas ut med mer onödigheter.

Postat av: Bara Jag

Och Piteå som skryter med flest soltimmar per år - att dom inte skäms över att servera regn när det är kungligt bröllop och allt. Eller så tänkte dom att alla är inomhus så vi bränner en av regndagarna när ingen lider av den???

Postat av: Em

Hahaha! Det hade ju varit väldigt underhållande om de sa nej eller om när prästen sa att de var man och fru kunde väl Vickan ha hoppat upp och ner och skrikit JIPI!!!? :D

Postat av: Ama de casa

Inget dopp på havsbadet då förmodar jag?

:-)

Postat av: Gun

En lyckad utflykt då, trots vädret.

Ja, en sån tur att de inte sa nej! Tänk om någon av dem hade ångrat sig i sista stund..

Postat av: Åsa

Vi klarade oss rätt bra från hällregn i går, om man bortser från morgonskuren.

Postat av: Frela

Det sägs ju att vi skåningar också pratar långsamt men det tycker inte jag själv!!

Trist att sommaren liksom aldrig riktigt kan komma!! Vi väntar alla med spänning!!

Postat av: Nanna

Ha,ha, "som guppande flöten"..vilken syn !!!

Ha det bra. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback