Regntunga skyar...



Idag är det grått, grått och vått, vått.
Det är som det ska vara, jorden behöver sitt - så att gräset kan växa så att vi har nåt att göra när solen tittar fram igen...
Och så blir ju maskarna så glada!!
Men jag förstår inte varför dom envisas med att springa upp på asfalten så fort det blir lite fuktigt i marken?!



Överallt ligger det badsugna daggmaskar i vattenpölarna och om jag säger så här...
Det är långt ifrån alla som kommer helskinnade hem till maskeraden.
Mycket kan man beskylla maskarna för, men långbenta och lättfotade, det är dom inte!!
Och simma kan dom inte heller.
Annars är dom förstås bra till mycket.
Fiskmat, fågelmat och igelkottsmat för att bara nämna några saker...

 

En annan bra sak med att vara mask är att dom aldrig behöver vara ensamma.
Har dom tråkigt så delar dom sig bara mitt itu, och hipps vipps så är dom dubbelt så många!
Och vill dom inte leka med dom andra, så kan dom alltid leka med sig själva...:D

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Åsså är ju regnet så bra för alla myggbebisarna!

Postat av: Bara Jag

Inte är det världsberömda för sina stora hjärnor heller - maskarna. Farbror Frej - jag skrattar så tårarna sprutar!!!

Postat av: Ia

Jag bara älskar Farbror Frej...tänk den som hade en sån farbror :P



Din himmel ser ut som min himmel...även om det syns nåt litet blått på små, små fläckar ;)



Här på landet ligger inga maskar...men några kattmördade fåglar...så då kommer nog masken snart!!!!

Postat av: Ama de casa

Jag tror det bildas en massa mask-självmordssekter när det är blött ute...

Postat av: Em

Försöker du hitta något positivt med att det regnar? ;) Här VAR det sol HELA dagen, tills jag kom hem.. Men hoppet är det sista som dör. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback