Att se bra ut

Ibland är det bara att stirra ödet i vitögat och bita ihop.
Eller i mitt fall snarare kisa och blinka och slå numret till optikern...

Och idag kröp jag till korset och underkastade mig en ytterst motvillig men högst nödvändig synundersökning...

Jo då.
Det var väl ungefär vad jag hade väntat mig.

Rejält översynt, är jag uppenbarligen.
Fast jag föredrar att kalla mig överseende...

Fick lite bassning för att jag slarvat med att använda glasögonen som jag skaffade för ett år sedan, som jag inte tyckte jag behövde.
Nu hjälper dom inte längre, så nu är det bara att börja om på ny kula...

Kul. Inte.
Men som sagt nödvändigt.
För så här kan jag inte fortsätta - ögonen känns som uttorkade flörtkulor och i värsta fall skulle mitt kisande och blinkande kunna uppfattas som desperata inviter, och det är ju verkligen oftast inte meningen...
Och eftersom hjärnan hela tiden är så strängt upptagen med att justera synskärpan, blir det ju helt naturligt inte särskilt många celler över att tänka med, vilket faktiskt känns som en rätt bra förklaring till varför man inte alltid känner sig som den vassaste kniven i lådan.

Men vänta bara.

Om en vecka får jag mina Brills, och jisses vad skärpt jag ska bli!
Både i huvudet och i blicken.

Och rätt snygga var dom faktiskt också.


Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Jag fick börja med läsglasögen "över en natt", vilken skillnad! Plötsligen somnade jag inte efter att ha läst EN sida i en bok. :D

Postat av: Afrodite

Jisses! Torra som flörtkulor! Så pass...?! =)

Låter ungefär som jag...leva i förnekelse tills man kisar så att man inget ser alls...

Postat av: Em

Sv: Hahaha! Så du tillhör de som kommer att ha glasögonen på sned?

Sv2: Oj, vad mycket du kom på!!

Postat av: Bara Jag

Ha ha ha! Det låter som undertecknad i ett nötskal! Glasögon köpte jag för 9 månader sedan - två par! Sitter de i ansiktet eller ligger de i sitt fodral på dagarna??? Det förklarar ju alla ständiga idiotiska beslut!! :-)

Postat av: Gun

Jag har inte kommit iväg till optiker än trots att jag verkligen skulle behöva. Får väl se hur länge det håller utan glasögon.

Postat av: ullis

Det är kanske dax att ta itu med synen och knalla iväg till optikern. Det låter ju lixom väldigt positivt när jag läser om fördelarna...

Postat av: Ama de casa

Svårt att acceptera... När jag insåg att jag var långsint (eller vad det kan heta, jag såg dåligt på långt håll) (ikväll är det parentesernas kväll för mig) (hoppas det inte gör nåt).

Nåväl. Var vi på stora affärer så kom jag fram till att jag bara kände igen Anders på kroppsformen. Måttet var rågat när jag skulle klippa till min bror i huvudet med en baguette (ett bröd! Snuskhummer...) och hann hejda mig PRECIS innan när jag såg att det var en helt främmande karl...

När vi dessutom skulle åka till Kenya bestämde jag mig för att gå till optikern. Ville gärna se djur som var mindre än elefanter...

Vilken skillnad det blev! Nu behöver jag inte oroa mig för att dänga till främmande karlar i huvudet :-)

Ooops!

Du kanske tycker att jag borde göra mina inlägg i min egen blogg?

;-)

Postat av: Ama de casa

Just det: Ser fram emot bildbevis :-)

Postat av: Ama de casa

(fast det sista var bara en parentes)

Postat av: Stattinskan

Jag har varit glasögonorm sedan jag var fem men i tonåren tröttnade jag på att ha ögon stora som tefat och tunga glasögon. Har dygnetrunt-linser men dom finns bara till +6,0 ... Får väl bli laseroperation nästa gång ...

Postat av: Agnetha

Välkommen i klubben !

Jag tyckte min syn helt plötsligt blev tvärdålig, hatar mina glasögon, vill inte vara tvungen att ha dom. Funderar på att skaffa linser även om det verkar pilligt till tusen, bara för att ha alternativ är så trött på glasögonen !

Vill laserop.a mig om det går.Man kanske är för gammal ?



Hahaha, den där baguetten var skojig !



Långsint och överseende, nja jag tror du behöver en ordbok också, hahaha, tokfia.



Massa kramar

Postat av: Selma

Jag har liksom aldrig behövt glasögon förrän nu. Jag tycker det är lite jobbigt att komma ihåg dem ja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback