Dagen efter

Tusen tack för all medkänsla och alla fina kommentarer.
Dom lindrar och värmer våra ledsna hjärtan.
Detta är ju dessvärre den sorgliga baksidan med att ha djur.
Att tvingas ta beslut som man skulle önska att man slapp.
Att välja vad som är bäst för en vän som litar på en i vått och torrt.

Tur att fördelarna trots allt överväger.
En hund är alltid glad att se dig, oavsett hur kort tid du har varit borta.
Den visar gränslös kärlek och ger dig ständig bekräftelse.
Den håller dig gärna sällskap oavsett hur tråkig du är och beundrar dig gränslöst.
En hund har alltid en vänlig slick och en svansviftning till övers.

Ren kärlek på fyra ben.

Barnen är hemma från skolan idag.
Helt okej.
Det finns sämre anledningar än sorg för att missa en skoldag.

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Synnöve

Hej min vän.

Jag vet hur det är att mista någon man är glad i.

Men trösten mitt i allt är han har det bra nu. Ni gjorde det rätta. Tog rätt beslut. För vem orkar se sin bäste vän lida?



Mina tanker går till er idag, det känns tungt nu, men det kommer bättre dagar.

Minns honom som han var när han var pigg och frisk.

Snart nog tror jag ni kommer sitta och berätta minnen om när han gjorde si och när han gjorde så...

Skratten sitter inte långt inne då.



Hittade hit genom Egonias mamma.



Kramar från mig i nabolandet.

Synnöve.

Postat av: Bara Jag

Det är väl just en dag som idag barnen behöver få känna att det är ok att vara hemma i lugnet. Tuffa beslut är ibland det enda raka och man får se det som att det är en del av att leva.



Kram.

Postat av: Daniel

Skänker en värmande hälsning!!

Postat av: Ama de casa

Skickar en stor kram!

Postat av: Gun

Klart dom ska vara hemma när dom mist sin älskade vän. Ja, det är tuffa beslut man tvingas ta, men det är ett måste att se till djurets bästa, och det har ni gjort. Kram

Postat av: Pia

Åh, så jag känner med er!!! Det är ju en familjemedlem som är borta.. sorgligt!! Förstår att barnen är hemma.. Kram på er alla!!!

Postat av: Selma

Precis så är det. Fördelarna uppväger och efter ett tag gör det inte lika ont när man minns.

Postat av: Nattis 2.0

Jag tror inte min kommentar kom fram igår :(

Jag vet hur ont det gör och ord tröstar egentligen inte så jag lämnar en kram som du kan ta när du känner för det!

kram

Postat av: Em

Det är ju så många år man lever med sin hund också, jag såg Madde i ögonvrån i flera månader efteråt. Hoppas ni känner ett lugn i att avslutet blev bra. KRAM

Postat av: Camilla

Jag tänker på er, jag ser fortfarande mina katter i ögonvrån som Egoinas Mamma skriver, och det är nu över ett år sedan båda gick bort.. När det är mörkt om kvällarna kan jag lova att dom är där. Jag tror att de leker tillsammans nu och har det bra.

Postat av: Diana

Klart att de ska få vara hemma och sörja. Ska ni göra något speciellt kring det hela, typ begrava askan på ett favoritställe?

Postat av: ansepanse

det är ju det beslutet vi kan ta för att hjälpa våra kära vovvar när det inte går längre - barmhärtighetsgärning

kramar vännen

Postat av: Afrodite

kramar om

Postat av: Frogprincess

Hej... Hittade hit från osloskånskan.

Beklagar sorgen. Ja, man gör det för deras eget bästa, man måste tänka så fast det gör så ont.

Han såg riktigt go ut på bilden.

Jag gillar "återvinningstänket" i inlägget här ovan. Tänk om man kunde börja om på "valp". :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback