Friluftsdag

Ungarna har friluftsdag idag.
Dom åker buss en mil och sen får dom åka skidor hem.
I går blev det inställt, av förklarliga skäl.
Då kommer det surt efter, det vill säga idag.

Här i huset fanns det somliga latmaskar som hoppades på vild snöstorm och tjugofem grader kallt idag igen.
Då skulle det bli inställt igen. För gott.
Dom åker nämligen hellre nedför backar än uppför.
Det går utför med ungdomen...

Fast jag måste säga att frilutfsdagarna är inget jag saknar med skoltiden.
Tycker nog att loven var bäst, faktiskt...;D

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Jag håller med dig, jag gillade inte friluftsdagarna heller. Inte när jag jobbade på skola ett år heller..

Postat av: Bara Jag

Jag måste nog ärligt säga att jag gillade friluftsdagarna....... Eller, kanske med modifikation eftersom det berodde på vad man skulle göra och vilket väder det var....

Postat av: Gafflan

Håller med fullständigt. Frislufdagarna var inte omtyckta av mig heller. Aldrig kan jag minnas att det var bra väder på dessa dagar...bara regn.

Postat av: Em

Jag är nog motvalskärring där, jag gillade friluftsdagarna, men så hade vi alltid bra väder också, men nu skall vi inte glömma att jag kommer från Norge!! ;D (Om det var fint väder eller om det är jag som kommer ihåg fel skall vara osagt, man minns det man vill minnas. :D)

Postat av: Em

Sv: Ja, det blir ju fruktansvärt nu när de hittar han död och jag egentligen borde ha kollat upp i och med att Egoina sa som hon gjorde! (Hahahaha - man borde inte skoja om sånt, men om inte DEN grabben har det bra, så vet inte jag! ALLA ser lyckliga ut som går in och ut genom den dörren! :D))

Postat av: Britt

Tror nog jag tyckte bättre om rast än lov...för på lov träffade man inte alla polare. Skolk var också kul...fast inte efteråt. I mellanstadiet tyckte jag faktiskt om friluftsdagarna...på högstadiet tror jag nog det blev skolk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback