En liten tröst...

Håll ut, alla sportfånar...
Ryktet säger att om bara två år är det sommar-OS i London!


Strip


Hmmm....
Om jag räknar rätt, så innebär ju det att det inte alls är fyra år mellan OS:arna som expertisen hävdar!
Det är ju bara två!!?
Alltså, Sommar-OS vart fjärde och Vinter-OS vart fjärde 
= OS vartannat!

Aha!!!
Jag tror minsann att jag är ett bedrägeri på spåret här, av gigantiska proportioner!!!
Vem vet hur det slutar?
Jag märker nog vartåt det barkar...

Rätt vad det är så klämmer någon listig IOK-general in
ett Vår-OS och ett Höst-OS också,
och så plötsligt sitter vi där med OS varje år och undrar över hur det gick till!

Minns var ni läste det först, mina vänner....

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gafflan

Jag har memorerat det nu...var jag läste det först alltså ;))

Postat av: Janne

Vår-OS..... Höst-OS..... vilken fantastisk idé! Varför lämnar du inte den till IOK-höjdarna? ;D

Postat av: Dansbandsfrun

Du är verkligen inte dum du inte, du KAN va helt rätt ute ;)

En fråga som jag har bara, HUR kan någon tänka på att idrotta i LONDON när PRIMARK finns där? Världens roligaste affär. Känner du till den?

kram

Postat av: Anne

Jag misstänker att du har listat ut det nu!!!

Postat av: ansepanse

men förr var vinter- och sommar OS samma år, det är bättre att det ändrat till att det är så här

kramar

Postat av: Em

Jag tycker rent av att du skall komma med förslag på det. Du blir kanske rik? Men risken finns att du kanske blir av med mannen??

Postat av: Ama de casa

Sommar-OS kommer du inte undan ens här i Spanien ;-)



sv: Vi åker på onsdag - ska bli skönt med semester :-)

Postat av: Mita

Jag läste det här först, lämna i förslag vetja!



Tack för din fina kommentar i, Jag skriver vad fan jag vill!!

Postat av: Britt

Men du vet nu fokuserar vi på Elitserien med slutspel, sen Hockey-VM i maj och sen börjar Allsvenskan, Friidrotten och gud vet all sport vi kan se på TV. ;D



sv: Jag önskar att jag alltid kunde unna andra att vara bättre...men det kan jag inte. Jag mäter mig också med andra och blir glad när jag "vinner" efter något mått jag satt upp.



Postat av: Diana

Haha, vad söt du är... har du lyckats att räkna ut det nu? ;) Då kan du fundera på hur jag ska få tag på biljetter till OS i London... fasen var coolt det hade varit men det måste kosta multum.

Postat av: Ulla

Vilken tur att det bara är 2 år mellan OS. Jag har inte tänkt på det

Postat av: charlotte

i will remeber


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback