Isnöad!

Det är inte klokt så mycket snö det verkar finnas där uppe!
Och alltihop ska tydligen ner precis här...
Det stormar och tjuter och knäpper i husknuten, men än så länge står huset kvar i allafall.

Hundarna ska ut ändå, dom skiter i ovädret.
Bokstavligen, och tackochlov gör dom det ganska snabbt också.
Promenaderna blir inte mycket längre än nödvändigt, det ska erkännas.
Hundöronen flaxar rakt ut och mitt eget ansiktskinn pressas bakåt i motvinden.
Det var länge sen jag var så släthyad, och överskottsskinnet värmer skönt bak i nacken...


Halvmeter höga snödrivor gör vägen oframkomlig innan plogbilen har röjt undan.
Blir förvånad men glatt överraskad över att morgontidningen verkligen ligger på plats i postlådan!!
Jag hade haft stor förståelse om det inte hade varit så...

Nåja.
Jag har ett varmt, stadigt hus och ett bekvämt inomhusjobb, ifall jag nu tar mig dit.
Varken jordbävningar, översvämmningar eller hungersnöd hotar.
Det är riktiga katastrofer, det.
Det vi lider av är, trots allt, bara en årligen återkommande företeelse som kallas vinter.
Och även om det känns som om det verkligen räcker nu, så är det inte mycket vi kan göra åt det.
Utom att gnälla lite och vänta på våren.

Jag vet att det finns dom som har det mycket, mycket, mycket värre.

Men det är väl ingen tröst att andra har det sämre?

Permalink Allmänt Kommentarer (13) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

En liten tröst är det väl ändå? Om man tänker efter. Fast jag vill också ha vår nu!

Otroligt mycket snö ni ser ut att ha!

Postat av: Gafflan

Jag skickar lite västkustsol till dig idag, solen flödar idag och det är så härligt:) Om jag såg rätt på väderkartan i morse så finnes risk att ni också får sol...snart. Var det till någon tröst?! :)

Postat av: Latte Liten

Här börjar våren komma....

Postat av: Mita

Var glad att hunden vill gå ut i detta väder som du nu har omkring dig, annars blir det till att torka bajshögar innomhus =)



(du får komma ner hit, strålande solsken även idag)

Postat av: litentanta

Ok, jag är kluven i den här frågan, förstås. Klart att det finns massor som har det så enormt mycket värre än vad vi har det, snö och vinter är ju just bara snö och vår återkommande vinter... men visst får man bli aningens kräkless på den trots allt?



Jag har flyttat, har numer en än kortare snutt att skotta, men samtidigt så yr snön än värre här och allt drevar sig framför ytterdörren som banne mig ligger under markplan... Hur byggtomtarna tänkte sig det här när det ändå var i Umeå, Västerbotten de byggde huset, har jag inte en aning om... Bara det att dörrj-eln inte ens gick att låsa första dagen och att man får köra finlir och verkligen torka ur nere i sockeln vareviga gång man varit ut är frustrerande :-/



Men jag har också mat, än så länge (bitter ska snart åka ur vårt fina numer "oj är du sjuk men oops nu blev du visst hel igen"-system kanske färgar mina ord, jag har bostad, jag har jobb även jag inte är där alla timmar jag borde och ingen behöver vara rädd för naturkatastrofer häromkring...



Men jag är jädra less på att skotta, jag är jädra less på blåsten, vinden, kylan, snön.... trots allt



Ha det bäst :-)

Postat av: Selma

Nu snart räcker det med snö.

Postat av: Therese

Usch inte kul att vara insnöad...

Allt bra idag?



Har du några favoriter bland GB-glassarna?

Lämna en 10-i-topp-lista på dina favoriter genom tiderna!

Postat av: Afrodite

Ja, "lite" snö är egentligen som att ha en liten "fis på tvären"...men det är ack så störigt och frustrerande!

Vågar man säga att våren börjar titta fram i Skåne...?! Nä, jag antog det! Behåller den informationen för mig själv! =)

Postat av: Em

Du får lov att klaga! Det hade jag gjort också, men här är inget att klaga över. Vi har sol och vårväder. Underbart är det, problemet är att jag inte är lika släthyad.. :D

Postat av: Ingela

Här i min lilla stad har vi om inte vår men våraning i vart fall - Härligt!

Postat av: ansepanse

nej, det är ju inte det, tänk att ni fått så mycket snö igen

kramar

Postat av: Bara Jag

Det är visserligen en årligen återkommande företeelse, men ärligt så har det nog varit bara lite värre än normalt (så har jag inte tagit i för mycket). Var ute i snön med barnen igår och på något sätt är det fascinerande hur mycket snö som ligger, när det blir sommar ska vi komma ihåg att snön låg lika djup som studsmattan är hög!

Postat av: Britt

Ja det är ju tur att vi inte har värre saker att gnälla över än vädret. Och vilken tur att vi har så mycket väder att gnälla om...så behöver vi inte gnälla på Mannen, barnen, kollegorna, grannarna och annat löst folk...men akta er när vädret blir bättre vad vi ska gnälla på dem ;D



sv: Gammal, med stor gård, stor dyr bil och impotent...spelar roll...då hon kan ha ung viril älskare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback