Miljötänk...?

Det har varit modevisning i Paris, tydligen.
Karl Lagerfeldt tyckte att scenen behövde piffas till lite, så han beställde snö.
Riktig snö. I massor.
265 ton, närmare bestämt.
Direkt från ishotellet i Jukkasjärvi till Fina Gatan i Paris.
Tolv minuter tog visningen,
sedan var det över och då behövdes snön inte längre.
Och vad gör man då?
Med 265 ton oönskad snö i Paris?
Jo, man fraktar tillbaka den till Jukkasjärvi, naturligtvis!
Eftersom Frankrike tydligen har en lag som förbjuder utländsk snö att smälta inom landets gränser...

Coolt?
Nja. Snarare dumt...

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Det är ju löjligt och helknäppt! Och verkligen inte miljövänligt.

Postat av: Ruth i Virginia



W O W !!!!!! BIG WOW!!!!!

Postat av: Em

Fruktansvärt idiotisk egentligen. Sjukt att man lägger pengar på sånt. Sen har visst Frankrike en del konstiga lagar också, efter vad jag hörde för ett par veckor sen så finns det en gammal lag som säger att kvinnor inte får ha jeans i Paris. Tydligen efterlevs inte lagen (efter vad jag vet), men den skall visstnog finnas.

Postat av: Britt

Det är som i Stockholm där man förbjuder att tippa snön i strömmen...ehhh....det är ju bara fruset vatten. Tror de gjort ett undantag i år.



sv: Men som dropp får du ju aldrig den goda kaffesmaken i munnen och doften i näsan. Då kan man ju lika gärna ta amfetamin för den uppiggande effekten.

Postat av: Barbro Binda

Nu bara dööör jag! Detta kostar jävligt mycket miljö!



(Facebook, är du aldrig in på...?)

Postat av: Bara Jag

Det första man tänker är att det måste vara ett skämt!! Sen känner jag bara hur irritationen växer - hur kan det finnas någon rimlighet i projektet? Nu är jag kanske dessutom irriterad på modebranschen i förväg och detta bättrar inte på min syn på ytligheten i detta sammanhang.

Postat av: Cherin

Upprörande. Både ur miljösynpunkt men också rent ekonomiskt. Jag fattar verkligen inte hur man kan ta sig för att frakta snö fram och tilbaka för pengar som troigen skulle kunna förse en hel afrikansk by med mat under ett helt år. Oanständigt!

Postat av: Ia

Oj...hoppas det iten var ekologiska kläder han visade....



Rena idiotin!!!!

Postat av: ansepanse

jag blir ledsen och får ångest, är det ingen som tänker på moder jord

Postat av: Ama de casa

Jag har bara en fråga:

Hur tänkte dom där?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback