Support

Min arbetsdag i sammandrag:

Datatrassel.
Ringer supporten.
Slår av, slår på, slår av.
Slår på.
Postdatorn fortfarande död.
Supporten i örat.
Kollar sladdar, kollar kontakter och anslutningar.
Kryper och hukar in under och bakom och mellan.
Trångt. MASSOR av sladdar och MASSOR av damm.
Frågar supporten om han tror att alla sladdar verkligen behövs.
Det tror han.

Men felet hittar han inte.

dator/datorer/Computer47.gif
Antagligen läser dom en hel del psykologi Tekniksupporthögskolan.
"Tala lugnt och tydligt i samma tonfall."
"Vad du än gör - Skratta Aldrig åt kunden, hur dumt det än låter."

Och pedagogik.
- Om du följer sladden som sitter fast i skärmen var hamnar du då?
- Tja, jag hamnar jäkligt illa till. Trångt, dammigt och rörigt...

Och konflikthantering.
- Fattar du hur många sladdar det är här bakom?!!
- Vaddå nätverkskabel??

Och krishantering.
- Näää, det funkar ju inte ändåååå!!!

I morgon skickar dom en tekniker med akutväska.
Skulle inte förvåna mig om skiten självläker under natten, bara för att retas.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Hahaha, härligt!!! :-)

Jaddå, i morgon funkar allt som vanligt.

Postat av: Gun

Åh! Vad frustrerande! Men lite kul att läsa var det, hihi.. Hoppas de fixar felet imorgon.:)

Postat av: Dreamsalive

Låter som att du haft en tuff dag! Slagsmål både med damråttor och sladdar, vilken tur att supporten var snäll. Det här borde leda till löneökning, tycker jag.

Postat av: Janne

HAHAHA! Jag ser fram emot att läsa hur supporten reagerade när datorn funkar som den ska imorgon.

Postat av: Bara Jag

Ha ha ha! Har vi inte alla befunnit oss där!!! Jag föreställer mig alltid supportfolk som tillbakalutade med fötterna på bordet. De har efter hand lärt sig vilka frågor de ska ställa först - eftersom de också har lärt sig att människor är mycket dummare än de trodde var möjligt. Därför ställer de frågor som "sitter kontakten i väggen", "är modemet påslaget", "sitter sladdarna i" och "sitter du vid din dator nu".

Postat av: Agnetha

Vilket skit !

Här har det varit hemmamodemtrassel, inte skoj det heller. Efter 2 dagar funkar eländet nu. jag fixade det själv till slut.

Jag snodde din databild, den var så bra.



Hoppas allt är bra med dig och dina.



Kramar

Postat av: Britt

Är det inte alltid så att tekniska prylar har en tendens att självläka så att vi kvinnor ska se dummare ut än vi är...så att en man kan komma och känna sig dösmart!



Bilar har gjort så mot mig. Det tycker jag är oschysst.

Postat av: Stattinskan

Haha, jag laddade också igår när jag ringde supporten (dött internet), men de hade så klart inte öppet halv sju på morgonen ... och ilskan försvann när jag fick tag på dem och de svarade att det redan var fixat ... "Hade jag kollat?" ... nääää

Postat av: Afrodite

HA HA HA!!! Verkligen målande och klockrent beskriven, denna synnerligen pressande situation. Under tiden som jag läser uppkommer två känslor...ångesten som byggs upp för att jag vet hur j-ligt det är med datastrul och tekniksupport och hur korkad man känner sig...skrattet som bubblar, ända från tårna för att du beskriver detta helt underbart. HA HA!!!

Och bilden...bilden är ju fullständigt sann och trovärdig...precis så blir man! =)

Hoppas fabror doktorn med akutväskan kan lösa alla dina datortekniska problem idag, så att pumpen din får vila! =) KRAM

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Jag har jobbat på "andra sidan" av den där tråden... Ja, på datasupporten alltså.

Många roliga saker har man hört genom åren :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback