Tappade trådar


Dataproblemet finnes icke mer, ty det hava självläkt under natten, som jag så vist (av bitter erfarenhet) förutspådde.

Det är ett mysterium men icke desto mindre ett MIRAKEL!!

...som jag sa till teknikern som smart nog ringde upp igen INNAN han skulle till att rycka ut till undsättning med akutväska och påslagna sirener...
Vem kunde väl tro att en enda pytteliten urdragen sladd skulle ställa till så mycket besvär?

Helsicke.

Skammens rodnad pryder mina kinder.
Här har jag lyckats med konststycket att inbilla supporten att vi har en helt unik teknisk lösning som inte finns någonstans i landet för övrigt. Dom kunde knappt tro att det var sant att vi hade utrustats med så undermåliga grejor - och det var det ju inte heller...
Jag har lyckats få en postombudsansvarig att gå i taket över att supporten inte hade installerat rätt saker hos oss från början. Jag har fått upprepade samtal från postcenter som bekymrat undrar hur det egentligen går för oss stackare som blir lämnade i sticket av den knäppa supporten som inte begriper sig på problemet.
Vi har fått oss tillskickat ett nytt tangentbord från en upprörd medmänniska i Umeå som läst lusen
av supporten å våra vägnar, då han tyckte att vi inte fått tillräcklig hjälp.

Jag blir nästan rörd över all välvilja och uppmärksamhet.
Herregud vad det händer saker när jag rycker i några trådar...
I synnerhet när det är FEL trådar jag rycker i.

Till mitt försvar:
Jag har aldrig skyllt på supporten.
Jag vidhåller att det var en trevlig kille jag pratade med, som gjorde vad han kunde för att hjälpa mig. Fast hade han ställt lite bättre frågor hade problemet antagligen uppdagats tidigare.
Jag är trevlig när jag ringer för att be om hjälp.
Det ÄR många sladdar! Det ÄR trångt och svårt att se var dom går!

Och det var faktiskt jag som till slut hittade felet.
Även om det väl förmodligen var jag som ställde till det redan från början...

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

Fniss

Postat av: Gun

Du verkar lite trött och uppgiven tycker jag, men huvudsaken att det löste sig och fungerar som det ska nu.

Postat av: Barbro Binda

Är inte detta typiskt burträskara! Det är håret under fötterna som ställer till det. Kram pårä!

Postat av: Em

Hahahaha! Sorry, men HAHAHAHA! Vem har inte varit med om liknande, man känner sig hur dum som helst. Men du har rätt, killen på supporten borde ha ställt rätt frågor. Skönt att det är i sin ordning nu då.

Postat av: Gun

Sv: Du ÄR med ju! Ulrika står det i listan! ;D

Postat av: Ama de casa

Hahaha - igen! Jag, som ju suttit i supporten och frågat otaliga gånger huruvida alla sladdar sitter rätt... Jag fick ett utbrott en gång och typ VRÅLADE över hela kontoret och ondgjorde mig över vårt eländiga nätverk som borde stavas med Ä överallt - typ nätVÄRK.

Sen visade det sig att jag hade fått nån sorts spasm i benet och själv sparkat loss min nätverkskabel...

Shit happens :-)



Postat av: Bara Jag

Hmm. Ska vi vara helt krassa så självläkte inte skadan - du helade den!! EFTER att du förvållat skadan. :-)

Hur som helst är det verkligen inte lätt med support - varken att få den eller ge den! Huvudsaken att det löste sig!

Trevlig helg!

Postat av: ansepanse

hahaha - vad jag skrattar (bara snällt skratt)

tur att det redde upp sig

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback