Feeling Hot...

Vi har lite trubbel med termostaten på mitt jobb.
Den lever sitt eget liv och gör lite som den vill, helt enkelt.
Är det kallt ute är det kallt inne och tvärtom.
Utom ibland då det är jättejättevarmt oavsett väder ute.
Så är det nu, och jag vet att jag borde vara nöjd, som jag har klagat på kylan.
Men gnällig som jag är tycker jag  att +27 som arbetstemperatur blir lite svettigt...
                                   
Och i dag - som om jag inte var tillräckligt varm innan gjorde jag en hastig och oförutsägbar rörelse när jag stod i kassan och skulle ta betalt av en kund, som innebar att hans bankkort slungades iväg och slank ned i en tremillimetersspringa mellan kassadisken och korvgrilleriet.
Hastiga och oförutsägbara rörelser är lite min grej, nämligen.
Jag såg hela händelseförloppet liksom i slowmotion utan att kunna ingripa.
Rakt ner i springan åkte det och bara försvann!
Panik!

Hämta kofot, bryta isär disken, torka svetten ur pannan
och le beklagande mot kund.
Snäll kund, ska tilläggas, mycket snäll kund.
Snäll kund kommer bakom disken, faller på knä och rotar bland dammråttorna på golvet.
Snäll kund får damm i näsan men hittar Skruv!
Framsteg! Genombrott!
Snäll kund skruvar bort Skruv, bänder med kofot, petar med tumstock och
HITTAR KORT!!!
Jubelrop och lättade suckar!
Hela butiken brister ut i en spontan applåd.
Nästan.
Men skönt var det .
Det var svettigt ett tag. Och lite pinsamt.

                          
                      
- Ja tack då, säger Snäll kund och ler. Det gick ju bra det här!
- Hmm, tack själv, säger jag. Och välkommen åter.

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Vad skönt att det inte var en sur, gnällig kund. Men det är klart, du stod ju där från första stund, så visst var kunden på riktigt gott humör innan detta överhuvud taget hände? Man får som man förtjänar, du fick en snäll kund. ;)

Postat av: ansepanse

det var ju bra att det var en snäll kund

pinsamt, ja kanske, men vad gör det om 100 år

ha en fin kväll - kramar

Postat av: Gun

Gud vad jobbigt, men tur att kunden var snäll i alla fall. Och tur att ni fick fram kortet!

Postat av: Ingela

Vilken tur att det var en snäll kund, kan tänka mej att det finns en hel del av den andra sorten.



sv. Jo, visst är det konstigt att barnen blir äldre men vi bara visare ;)

Postat av: Dreamsalive

Det var ju tur att historien slutade lyckligt i alla fall. Det blev en riktig solskenshistoria! Och dagens skratt...

Postat av: Afrodite

Sv: host,host...ja, eller jag...;)

Postat av: Vigdis

Sv:Tack så mycket! Välkommen tillbaka =)



Vilken tur att ni fick tag på kortet igen i alla fall!

Postat av: anne

Kassa och korvgrilleri? Jobbar du på en mack? :)

Postat av: charlotte

haha så det kan gå ibland.. tur att det var en avv de snälla iaf

Postat av: Nanna

Ha,ha, det måste ha känns som betydligt varmare än 27 grader..... :)

Postat av: Bara Jag

Ja vad säger man?? Vad är oddsen för att något sådant här borde kunna hända över huvud taget??? Murphy's law kan göras gällande i alla typer av sammanhang - "kan något gå snett så gör det just det - går snett" Kram.

Postat av: Britt

Visst är det märkligt att sånt händer om det kan. Jag säger som föregående talare - vad är oddsen för att något sånt överhuvudtaget ska hända?



Vi hade också fel på både fläktar och termostat inne hos oss. Hela avdelningen luktade barnsvett. Blä!

Postat av: Stattinskan

Ja, man ska ju försöka ha roligt och göra varierande sysslor på jobbet ;-D

Kram

Postat av: Selma

Det låter lite jobbigt att behöva riva inredningen i 27 gr värme.

Postat av: Ia

Det gäller att välja rätt kund ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback