Väderskoj?



Nu snöar det igen!

Allvarligt.
Vem är det som skojar med oss?
SMHI, kanske?
Det här är inte min typ av humor.



Lördag, i norra Norrland risk för mycket snö
Ett lågtryck kommer in över södra Sverige från kontinenten och ger regn upp över större delen av Svealand, med i allmänhet runt 5 plusgrader. I Norrland blir det på många håll snöfall och några minusgrader.
I norra Norrland är det risk för stora snömängder, 20-30 cm. Gäller främst i Västerbotten.
I nordvästra fjällen dock mest uppehåll.


Verkar som det drar i hop sig till ännu en Vit helg.
Jag kan hålla mig för skratt...

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Imorgon ska vi få sol! Det är väderskoj ;-)

Postat av: Pia

Är precis lika icke-glad som du!!! :o( Jag får psykbryt snart!

Lika bra att gå och lägga sig.. för ikväll är jag bara irriterad på snön och min värk.

I morgon kanske jag kan vara roligare, även om vädret inte är det! :o)

Postat av: nilla

Passa på att bygga en sista snögubbe. Man vet aldrig när Norrland får snö nästa gång.



Här smälter all snö bort med hiskelig fart under en skinande sol, så vi kommer inte få bygga nån snögubbe förrän nästa vinter. stackars oss

Postat av: Barbro Binda

Gå ba ut å sätt dä på sparken å vil bena. Hä bruk ja göra. No våle sommarn, vänt du!

Kram på dä!

Postat av: Mudotter

Nej usch inte ännu mera snö! Stackars er!



SV: Haha ja visst är det underbart vad många smeknamn man kan ha :)

Postat av: Bara Jag

Jag tycker inte heller att det är ett dugg kul längre! Vem ÄR det som dansar fram all denna SNÖ!! Cyklarna tror vi är helt tokiga - ut ur garaget, in i garaget, ut ur garaget och nu in i garaget igen.....

Postat av: Selma

Inte min typ av humor heller.

Postat av: Petra

Då ska jag inte berätta att solen skiner här nere idag, och att vår jackan är framme

Postat av: Britt

Verkar som om vi också får vit helg...vit himmel, vit snö som kommer ner...kanske drar ett vitt täcke över mig och sover hela helgen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback