Vårjakt

Den kan inte vara långt borta nu, det känner jag på mig.
Men den håller sig undan, den rackarn.
Lite blyg, kanske..?
I dag tog jag hjälp av två experter!



Om inte dom här två kan spåra våren, så kan ingen...
Noggranna är dom också.
Här har dom hittat en liten bit, i allafall.
Alltid något.
Men resten då?
Var är VÅREN???



AHAAAA!!!
Det är därinne den gömmer sig....
Hallååå? Hallååååå??
Knäpptyst.
Den sover nog fortfarande.
Inte värt att väcka den, då kanske den blir ilsken och vägrar komma fram överhuvudtaget.
Hmmm.....
Jag väntar väl lite till då.

Men bara lite....

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Lika bra att vara lite tålmodig med våren, annars kanske den inte vill komma alls.

Postat av: Em

Gun är helt fel på det, hon tänker på helt andra saker.. ;D Våren bryr sig inte helt enkelt, den kommer när den kommer, fri och underbar. Det är därför vi blir så förtjusta varje gång, tror jag. :D Den har börjat närma sig här..

Postat av: anne

Är det inte katten som gömmer sig därinne!?! ;)

Postat av: Selma

Förmodligen är det väl det man får göra, vänta alltså.

Postat av: Dreamsalive

Här rasar det snö från taket. Det måste väl vara våren som tittar fram?

Postat av: Bara Jag

Ja, ta det försiktigt med våren, du får många människor emot dig om du retar våren så att den inte kommer fram alls!!!

Postat av: ansepanse

du är så rolig du

Postat av: ansepanse

du är så rolig du

Postat av: ansepanse

du är så rolig du


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback