Vasaloppet

Länk till Vasaloppets pressrum

Nio mil mellan Sälen och Mora.
Motlut, bakhalt och blåbärssoppa.
Mjölksyra i armar och lårmuskler.
Snor och svett och rimfrost i mustaschen.
Det är ett under att någon överhuvudtaget vill vara med.
Att 16 454 stycken har anmälts övergår mitt förstånd.
Dessutom påstår dom att dom tycker att det är roligt också.
Systersonen är en sån.
Enligt resultatsidan passerade han kontrollen i Risberg i god fart för en halvtimme sedan.
Beräknad målgång strax före klockan två.
Duktig grabb!

Han verkar vara på rätt spår.
Själv är jag ju som bekant inte så spår-tig.
Men bra på att stava...


Permalink Allmänt Kommentarer (16) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad roligt att kunna se hur långt han kommit. Han är ju riktigt duktig.

Postat av: A home far away

Hjälp 9 mil på skidor...vilken insats det är när man tänker efter!



Kram Gunilla i Singapore

Postat av: Ia

Ja...nu är vi i mål och visst är man lite andfådd och slutkörd?!

Imponerande av systersonen Din...heja, heja!!!!

Postat av: charlotte

haha jag är inte heller spår(t)van..

tack för kramen o pussen.. nu ska jag ta tag i mitt liv o bege mig till förrådet o ta lite kort på greejer som jag ska försöka sälja på tradera

kram

Postat av: Bara Jag

Räknar man bort alla män med 40-års kris som måste bevisa sin manlighet för sig själva kan det inte vara många kvar ;-) Din systerson förstås.

Postat av: Gafflan

Jag kan inte fatta att alla ställer upp frivilligt och en del har gjort det mer än 30 ggr. OMG!

Postat av: Em

Vad roligt med systersonen. Hoppas han kom väl i mål och att han kan gå i morgon.

Postat av: Gun

Sv: Det skulle vara jättekul att träffa dig då! :)

Postat av: rebecka och tilda

nice blogg :D

Postat av: Afrodite

Hihi...för ett tag trodde jag att du faktiskt själv åkt vasaloppet! Sen kom jag till "rimfrost i mustaschen" och insåg mitt misstag...=) Det höll liksom inte längre...=) Duktig systerson! Kram på dig!

Ps. TACK för ditt pepp! <3

Postat av: charlotte

jag funderar allvarligt på att bjuda dig på den där semesterresan nu. bara nån köper bloggen

Postat av: charlotte

din blogg är värd sin vikt i guld för mig. o ju längre vi kan vara bora desto bättre. säger jag upp mig så har jag ju inga bekymmer med att få ledigt

Postat av: anne

Längdskidåkning är inget för mig...

Postat av: Anonym

Kul för grabben!!! Men håller med dig, fattar inte att någon FRIVILLIGT ställer upp på detta.. ryser

Postat av: Pia

F-n oxå.. nu glömde jag skriva vem jag var!!! ;o)

Postat av: Britt

Jag blev så trött av att se det så jag somnade! Snopet! Missade spurten in i mål.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback