Aloha!

manniskor/Mensch20.gif
Jag har tjuvstartat helgen lite och gick på party redan på torsdagskvällen!!

Aloe-vera party.

Blev inbjuden av en vän och hade ärligt talat inte en aning om vad jag kunde förvänta mig.
Mer än gott fika, för det brukar hon ha, och det räckte för att locka mig...

Det visade sig att det var en israelisk doktor Melumad som låg bakom det hela.
Denne doktor är så till den grad imponerad av Aloe Verans läkande och närande egenskaper att han har producerat en ziljon produkter i ämnet - allt från nagelbandscreme till hundschampo.
Och inget av det är testat på djur - sånt ger pluspoäng i min värld!



Eftersom doktor Melumad av denna anledning är en mycket upptagen man, hade han tråkigt nog inte själv möjlighet att närvara utan skickade istället två lokala ställföreträderskor som förevisade oss hela härligheten.

Party-värdinnan fick en total makeover med ansiktsrengöring och sminkning och blev dessvärre alldeles för snygg för en vanlig torsdagkväll i TV-soffan!
Dessvärre är nöjesutbudet på orten en smula magert efter klockan 21 en vardagskväll, då macken stänger...

Om jag handlade nåt?
Pjaaa, det blev ett och annat smått och gott faktiskt.
En stor burk av nån undergörande kräm som är bra mot ALLT
- jag älskar multifunktionella saker!
Och en tub ren Aloe-Vera som är bra mot myggbett, brännsår, munsår, solsveda, utslag, munsår, brännässlor...ja ALLT.
Och en oumbärlig tvål som luktade så gott så gott.
Och så är den jättejättebra också.
Mot ALLT...

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bara Jag

Ha ha ha!!! Underbart att hitta flera produkter som är bra mot ALLT! Synd dock på den fina sminkningen som ingen fick glädje av..... Var det din mack?? Som hade stängt?

Postat av: Em

Det är nästan omöjligt att komma tomhänt hem efter ett sånt party. Och vad trevligt! God morgon!

Postat av: Gun

Vad roligt, men tråkigt att värdinnan inte fick glädje av sin makeover. Fast det kanske hon fick, när ni gått hem.;)

Jag drack aloe vera-juice ett tag, men blev jättedålig i magen av det. Annars tror jag det är bra.

Postat av: Ama de casa

Jag tycker att det är konstigt med ett hundschampo som inte är testat på djur.

Har det någonsin använts då?

:-)

Gomorron!

Postat av: Ama de casa

sv: Hmmm... Burträskgener torde väl inte vara helt omöjligt eftersom mamma kommer från Norsjö och pappa från Ersmark.

Men nej. En sak omöjliggör den saken - jag har inte hår under fötterna ;-)

Postat av: ansepanse

vad bra att det fungerar på ALLT :D

kramar

Postat av: Peterlarson

Det där med aloe vera känns fräscht!

Brukar själv blanda ihop den där växten med agave, men den gör man ju tequila av.

Riktigt bra "anejo reposade"-tequila är ett fantastiskt elexir .

Men det är nog Aloe Vera också!

Postat av: Åsa

Lite skeptiskt mot sånt där mumbojumbo, men funkar det mot ALLT kan det ju inte gå fel.

Postat av: Veiken

Om ALLT är bra mot allt, behövs ju bara en produkt! Miljövänligt och bra!

Postat av: sandra

Tack för kraften och orken..den behövdes/behövs! :) ville bara in och säga hej igen ialla fall och önska dig en trevlig helg! :)

Postat av: Nattis 2.0

Aloe Vera är bra mot det mesta. Fast du verjar ha kommit över fel.. Det ska vara Forever livings produkter de har störst koncentration av Aloe Vera i sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback