Utan en tråd...

...kan man vara utomhus just nu!
Klockan är snart sju på kvällen, det är 23 grader varmt och solen skiner fortfarande.
Inte vill man sitta inne då, och inte vill man ha varma kläder på sig heller.
Trots att jag jobbat hårt i ett jädrans tempo hela dagen och vanligtvis skulle se fram emot att däcka i soffan med huvudet före, känner jag mig glad och pigg och nästan (nåja..) lite energisk...
Hänger upp tvätt utomhus och laddar nytt i maskinen.
Göteborg måtte vara en väääldigt smutsig stad, med tanke på tvättberget dottern hade med sig hem därifrån...
Tar med mig vovven och kissekatten och en god bok ut till solstolshörnet och lutar mig bakåt.
Bäst att övervaka tvätten så att den torkar ordentligt...
Datorn får också följa med.
Trådlöst, som sagt.
Datorn, alltså - inte jag.
Själv sitter jag hyfsat anständig och njuter i kvällssolen.
Plockar grässtrån med tårna och lyssnar på fågelsången.
En måndag i mitten av maj.
Sämre kan man absolut ha det.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Stattinskan

Tänker sluta tjuraöver nordliga breddgraders fina väder ... även om vi har mer höstlikt dito här nere :-)

/från Stattinsk soffa - inomhus

Postat av: Gun

Vi har också haft så där underbart härligt idag! Men jag kan inte ha datorn i solen. Jag ser ju ingenting alls ju! :D

Postat av: Em

Vad underbart! Jag är avundsjuk, men skall inte klaga, just ikväll har solen kommit fram.

Sv: Jag tror inte att man i Norge har diskuterat om det kan uppfattas rasistisk, men jag tycker det är synd att man här i Sverige i en del skolor låter bli att sjunga sin egen nationalsång för man tror att det kan uppfattas rasistisk. Jag saknar att svenskar inte känner mer stolthet, men däremot kommer det fram när det är OS och VM. :D

Postat av: Ama de casa

Å myggen har inte ens vaknat ännu - underbart!

(Stattinskan borde ALDRIG ha flyttat :-) )



sv: Hahaha! Vad är väl en bal på slottet om man jämför med norska nationaldagen ;-)

Postat av: anne

Den här dagen kan man inte klaga på även om jag jobbade inom hus hela dagen och upptäckte temperaturen när det var dags att åka hem...

Postat av: ullis

Låter helt ljuvligt! Undrar när värmen och solen kommer hit, här är det bara regn och åter regn..

Kan du inte dela med dig lite till mig!

Postat av: Bara Jag

Högkvalitativ tid låter det som! Trodde inte att skiten var skitigare bar för att man bytte landsända.....

Postat av: Agnetha

Är inte ett dugg avis ! Kryper längre in i koftan



BS Redan nu pockar sommaren på, nu ska det bli kalas i midsommar, en svägerska har fyllt 50, oh shit !



Tack vad snäll du är ! Inte så lätt att skriva ur sig sånt här.



Nej, ska försöka hålla i och härda ut !

Bra att du tror mig för själv håller jag på att tappa både tron på vad jag kan och koncepterna !



Kramar

Postat av: Ellis

Åh lät härligt o läsa, hoppas du hade en fin dag Gudmor! :D



Hoppas vädret håller sig nu alltså! :D

Postat av: charlotte

på sommaren blir jag alltid avundsjuk på de som bor i hus!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback