Raska fötter in i väggen...

Tripp, trapp, tripp med huvudet före liksom...
Jag rusar på som renen Rudolf med fradgan skummande runt munnen och vildsint blick.
Städar och röjer och rensar som om livet hängde på det.
I lördags grep jag mig an julförrådet och innan kvällen hade jag faktiskt lyckats få till lite julstämning, både i och utanför huset...



Makens snöskor fick sig ett litet lyft!

Fast nu börjar jag äntligen ana slutet på städmanin, och på tisdag har jag bokat släpvagn för bortforsling av diverse trasiga hyllvärmare och andra onödigheter.

Sen ska jag minsann sjunka djupt ner i soffan och dricka glögg och tindra med ögonen.
Och odla skägget så att det växer sig lagom långt fram till julafton.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahaha, stackare, när man påbörjat en sån sak är det bara att fullfölja hur mycket man än ångrar sig. Man slänger ju alltid för lite saker också, konstigt det där..

Postat av: Ama de casa

Oj! Det är vad jag kallar STÄDNING det! En släpvagn för att få bort dammråttorna...

;-)

Postat av: Mita

Riktigt snyggt pyntat!!

Postat av: Ellis

Inte får töser skägg tösabit!?

Postat av: Britt

Man gör det sällan och man gör det ordentligt! Det kallar jag städning som den ska vara...inget småduttande med dammtrasan.

Postat av: Krönikören

Men människa - nu har du ju städat i flera dagar! Kan du verkligen tindra med ögonen då?

Postat av: Mita

Snygga snöskor gubben din har,he,he...gud vad du fejar och står i,känner mig riktigt slö....

Sen i starten är jag, men,men,jag kommer på spår två.

Kramiz!

Postat av: Nanna

HA,HA, "snöskor"!! (fyllde Du dom med snö för att få till en bra bild ??!?) ;)

Postat av: Pia

Hahahaha, vilken fin julpyntning du gjort!!! :o)

Så du har kört lite feng shui, rensat i röran!!! Det är ganska skönt när det är gjort!

Postat av: charlotte

haha tyckte hhan också att det var en förbättring på skorna?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback